    From: hikikomorisan <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OFE - zabór mienia
    Date: Sat, 21 Dec 2013 15:39:18 +0100
    <l91uo2$d0u$1@node2.news.atman.pl>
    <52b4df0f$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>
    <52b57fde$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>

    On 21.12.2013 12:47, cef wrote:

    > Słuszność była w tym, że należało stopniowo
    > powiększać udział składki kierowanej poza system ZUS.
    > Ideą było właśnie "urynkowienie" coraz większej części
    > składki. To, że nie zadziałało, to kwestia zaniechań, błędów
    > w rachunkach i pewnie w założeniach.
    > Zabrakło kasy na wypłaty, bo nie "ubezpieczono" wielu zawodów,
    > bo wypłacano niektórym za dużo, bo za mało dzieci, bo żyjemy dłużej,
    > bo nie stworzono warunków do zwiększania liczby płatników, itp.

    i... jeszcze - nie wzieto pod uwage, ze przy zlodziejskich kosztach
    pracy (patrz stopka) wielu ludzi zacznie uciekac z umow smieciowych
    (etatow) na dziialalnosc (patrz moja stopka) i objasniam:

    etat: koszt ubruttowiony pracodawcy: 3600

    pracownik na reke: 2150

    działąlność: gosp:

    koszt zleceniodawcy: 3600

    na reke: 2600 (zusy srusy ok. 1000)

    6000 wiecej w skali roku.

    6000 mniej w skali roku do budzetu.

    i to przy pensji w okolicach sredniej krajowej.

    jak ktos jest specjalista to "oszczedza" 3-4 razy wiecej lekko placac
    minimalny zus a zarabiajac 10-15 tys.

    nasi inteligenci ze sloma w butach nie przewidzieli tego zjawiska.

    i moim zdaniem to ma wiekszy wplyw na braki w zusie niz niz demograficzny.

    > Ale dlaczego dodatkowe?
    > Przecież gdyby założyć, że dostajesz tylko to co wpłacasz, to i tak byłaby
    > to ogromna kwota. Błąd jest rachunkowy: za dużo kosztuje
    > finasowanie emerytur tych, którzy się na nie składali.
    > Teraz to już nie ma nawet fazy pośredniej.
    > Ja np wiem, że nie mam szans na sensowną emeryturę.
    > To co wypłaci mi ZUS nie starczy nawet na opłacenie mieszkania,
    > więc teraz "carpe diem", a potem się zobaczy :-)

    krotkie kadencje, zmieniajace sie partie...

    jestem za tym, zeby utrzymac PO przy wladzy jeszcze kadencje, dwie, az
    narod sie tak wkurwi, ze podjada Brunony K. i wysadza cala ta elite w
    kosmos.

    Inaczej znow sie zmieni PO na PiS i bedzie pojebane, a winni beda nie my
    tylko oni co stali tam gdzie zomo.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx