    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OEM i płyta główna
    Date: Mon, 28 Jan 2008 22:49:28 +0100

    castrol wrote:

    > Zaluzmy ze producent mojej pralki wypowiada mi umowe

    Andrzej wcześniej pisze, że to on świadomie rezygnuje ze swoich praw, a nie
    że firma rozwiązuje umowę. Chyba jeszcze nie zdarzyło się w historii, by MS
    rozwiązał umowę licencyjną zawartą podczas instalacji systemu.

    > pozwalajaca mi
    > korzystac z oprogramowania zainstalowanego w mojej pralki.

    Oczywiście jest to totalnie abstrakcyjny przypadek, bo gdyby producent
    pralek wymagał egzekwowania praw związanych z oprogramowaniem pralki, to
    tylko szaleniec by ją kupił - jakkolwiek byłoby to zgodne z prawem.

    > Rozumiem ze
    > to oprogramowanie mam usunac bo nie mam do niego praw?

    To zależy od tego, jak byłaby skonstruowana licencja, z którą zapoznałeś się
    i zgodziłeś na jej postanowienia podczas zakupu pralki.

    > Czyli zgodnie z ta bzdurna teoria mam prawo do posiadania tylko i
    > wylacznie samego nosnika, tj samej pralki bez oprogramowania?

    To nie bzdurna teoria, tylko kwestia umowy cywilnej. Wszystko jest zależne
    od tego, jak skonstruowana byłaby licencja oprogramowania pralki.

    Nie wiem, skąd Ci się wziął dziwny nawyk - piszesz o rozwiązywaniu umowy, o
    jej dziwnych punktach, zapominając jednocześnie, że wcześniej sam świadomie
    i dobrowolnie zgodziłeś się na jej wszystkie punkty. Skoro zgodziłeś się, to
    musisz teraz przestrzegać jej postanowień. Jeśli zgodziłeś się na to, że gdy
    zechcesz rozwiązać umowę, będziesz musiał na własny koszt wymazać
    oprogramowanie pralki - to będziesz musiał to zrobić. Czy to takie trudne do
    zrozumienia?...

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !