eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoO gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows) › Re: O gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows)
    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: O gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows)
    Date: Sat, 29 Mar 2008 20:22:05 +0100

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 29 marzec 2008 19:28
    (autor Andrzej Adam Filip
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@t...fsf.hobby-site.com>):

    > Ja jestem gotów szukać kupców na "system operacyjny" MS hurtowo po 80 PLN
    > :-) A jak nie znajdę to znaczy że to jeszcze większe G. niż dotąd myślałem
    > ;-)

    Nie rozumiem.

    > Firma sprzedająca komputer w pakiecie z "systemem operacyjnym" MS ma być
    > gotowa do zwrócenia klientowi co najmniej tyle ile sama zapłaciła MS.
    > MS ma prawo upowszechniać *szeroko* wiedzę jak nisko ceni swoje produkty
    > :-)

    Nie chodzi o to jak nisko ceni, ale o normalny i znany od wieków a w
    zasadzie tysiącleci system handlu. Sądzisz, że sprzedawca w sklepie daje ci
    towar za cenę, jaką zapłacił hurtownikowi? A hurtownik daje mu za tyle, za
    ile kupił u dystrybutora, zaś dystrybutor przekazuje hurtowni za tyle, za
    ile dostał u producenta? A producent każdemu dystrybutorowi daje za tyle
    samo?

    W przypadku oprogramowania jeszcze większa możliwość negocjacji cen jest, bo
    przy liczbie sprzedanych sztuk dążącej do nieskończoności koszt produkcji
    dąży do zera, co nie występuje przy materialnych towarach. Tam może się
    nawet zdarzyć że wzrost popytu podnosi jednostkowy koszt produkcji.

    przy programach marże dla małego detalicznego sprzedawcy jak ja zaczynają
    się od 20% a mogą sięgać i 50-60%. A co dopiero dla takiego Della czy
    Acera...

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com