  • Data: 2007-06-21 14:08:16
    Temat: Re: Nowi sąsiedzi
    Od: Gośka <g...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    witek wrote:
    > Klima rzeczywiście chodzi głośno, wy tego w domu nie słyszycie, oni przy
    > otwartych oknach na wprost całkiem dobrze.

    To nie są okna naprzeciwko, one są w jednej płaszczyźnie z klimą.
    Zresztą zrobiliśmy eksperyment i otworzyliśmy okno bezpośrednio przy
    klimie kiedy pracowała. I ... albo my jesteśmy głusi albo sąsiedzi mają
    słuch absolutny.

    > Najprościej zamiast to przenosić jest postawić murek, podobnie jak stawia
    > się ekrany przy drogach. Bardzo skuteczne.

    Murek na wysokości poddasza to się raczej słabo stawia ale rozumiem
    intencje - pomyślimy o ekranie akustycznym.

    > Jeżeli szum pochodzi nie tylko z samego wiatraka, a z faktu że to wszystko
    > jednak drga, spróbujcie to postawić na grubej warstwie gumy. Zdecydowanie
    > wycisza.

    Są podwójne podkładki gumowe przy stelażu. Dźwięki raczej nie przenoszą
    się przez mur bo byłyby słyszalne również w pokoju córki. Fachowcy (inna
    ekipa niż ta co zakładała klimy) twierdzą, że sąsiedzi raczej się czepiają.

    > Potem co możecie zrobić to powiedzieć, że chałas nie przekracza norm.

    Jakie normy to definiują?

    Sprawę chcemy rozwiązać "po ludzku" ale jeśli nie naruszamy żadnych norm
    a kompromisu nie da się osiągnąć no to sorry ...
    Po prostu kolejni ludzie - poza moim mężem - będą mówili, że mam zły
    charakter :-)

    Gośka