eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Date: Mon, 20 Feb 2023 01:42:14 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <63f0b371$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>
    <1eb2h6i6go2mw$.u75mhar93qq.dlg@40tude.net>
    <63f11be9$0$19614$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@4...net>
    <tssith$glc$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <a0jcih6u3or6$.1d2om17a56zxh$.dlg@40tude.net>
    <tstrba$ffe$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1g6en64fyxift$.s13xe06l5kkk.dlg@40tude.net>
    <63f27b2d$0$9598$65785112@news.neostrada.pl>
    <yvg0yx2xypya$.efpwxy0tnr5m.dlg@40tude.net>
    <63f28152$0$9606$65785112@news.neostrada.pl>
    <kgbj4hvartcs$.4ub9hoxdpf84.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]

    W dniu 19.02.2023 o 21:58, J.F pisze:

    > No ok, z ogledzin nalezy sporządzic prokół. Ale musisz miec
    > podejrzenie przestępstwa, zeby ogledzin dokonac :-)

    Nie muszę, ale jeśli chcę rozmawiać z matką, to mogę albo ją przesłuchać
    w charakterze świadka, albo przedstawić zarzut i przyjąć wyjaśnienia.
    RPO był uprzejmy stwierdzić, że na świadka nie wolno.

    > Wiec nie wiem co tam robicie - starajac sie nie patrzec na ciało
    > dzwonicie do prokutarora i mowicie, ze lezy tu taki jeden, czy
    > oglądacie, ale to sie nie nazywa oględzinami, w odróżnieniu od
    > spytania matki, ktore jest juz przesluchaniem.

    To chwilowo ne ma znaczenia.

    > A przeciez wypadaloby ciało obejrzec i pomacać, bo moze wymaga
    > pomocy i to wasz zasr* obowiązek ... a moze to tylko pijany leży, i
    > co wtedy?

    A gdybyśmy rozważyli jeszcze pożar? Na siłę komplikujesz prostą i
    elementarną rzecz. Oględziny wymuszają wszczęcie postępowania w sprawie.
    Postępowanie w sprawie - w sytuacji, gdy jest tylko jeden potencjalny
    sprawca - wymusza zarzut, bo nie można go na świadka przesłuchać. Cały
    problem wynika z faktu, że stosujemy przepisy o przestępstwach do
    sytuacji, w której nie za bardzo są podstawy, by sądzić, że popełniono
    przestępstwo, ale wykluczyć tego nie można. Po prostu taka jest
    procedura. Też mi się to nie podoba, ale co ja mogę?

    --
    Robert Tomasik