eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
  • Data: 2023-02-11 01:58:02
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Feb 2023 22:08:00 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Pozostaje ufać, ze uratowały 600 istnień ludzkich. W końcu to leki były.

    Takie specyficzne ... w zasadzie nic nie leczą.

    > A kiedy informacja o korupcji przerodziła się o w informację o
    > zorganizowanych zabójstwach?

    U policjantow? Pojecia nie mam.
    Jakies strzepki informacji mowią, ze o rzekomej korupcji wiedzieli
    miesiace wczesniej.
    A kiedy o Pavulonie? W srode, jak gazete przeczytali?
    A moze znacznie wczesniej, bo ich przeciez mial dyrektor powiadomic.

    > No właśnei nie wiadomo.

    Tylko tyle, ze sąd skazal za zabójstwa.

    > Teraz chcę jedynie zwrócić uwagę, że to ne jest tak, że dziennikarze coś
    > okryli, a Policja później to potwierdziła. Nic z inforacjo dziennikarzy
    > sie nie potwioerdziło. Ani korupcja, ani masowe morderstwa.

    A to jakos dziwnie zwracasz te uwage.

    I "nie potwierdziło" się, w sensie, ze policjanci z prokuratorem
    w koncu stwierdzili, ze dawanie/przyjmowanie pieniedzy mialo miejsce,
    ale nie mozna tego nazywac korupcją.

    A skazano tylko za 6 morderstw.

    > Wydaje i się, że przypadki orderstw p oprostu przypadkowo wykryto. I
    > oczywiście dobrze, że je wykryto, tylko to z ateriałe prasowy nie a nic
    > wspólnego, albo niewiele.

    Pismaki napisaly ze pavulonem i patrz skazano za zabójstwo pavulonem.

    Ja tez mam wątpliwosci. Ale takie: skad pismaki sie dowiedzialy,
    i jaki byl ich wklad w wyjasnienie sprawy.
    Bo moze od anonimowego informatora, ktory powiadomil tez policje,
    ktora moze juz konczyla sledtwo.

    > Wie, ze odpisałem wyżej i być mmomże już to pozwoli Ci zrozumieć mój tok
    > rozumowania, ale tak bardziej obrazowo. Dowcipnić wzywa karetkę do
    > potrącenia osoby, któego nie ma - po prostu wydaje mu się to śmieszne.
    > Jadąca do tego zdarzenia karetka napotyka nieprzytomną osobę po zawale i
    > ją ratuje. Bez wątpienia, gdyby nie telefon koika, to by ta karetka tam
    > nie jechała, ale czy od razu należy dzwoniącego promomwać jako zbawcę
    > uratowanego?

    No ... fajny przyklad. Tylko ze jakby w drugą stronę.

    > A teraz podrożał? Stał się szczególnie bardziej niebezpieczny? Ludzie
    > inaczej zaczęli na niego reagować?

    No ale skutkow zakazu moze nie byc, bo sa inne leki.
    Podobnie dobre i troche drozsze ..

    > W latach 80-tych już były karty inforacyjne i nie widze powodu, by
    > akurat 20 lat temu od tego odstąpiono.

    > Przede wszystkim lenistwo oraz obawa, ze zostanie ślad po czynnościach
    > ratowniczych i ktoś oże je później kwestionowac.

    Skoro karty takie dobre, to powinny byc wymagane.
    Akurat w przypadku ktory znam, to ratownicy tylko przewiezli do
    szpitala, wiec moze nie musieli nic wypelnia.

    > O ile wiem nikt tego nie rozlicza na zespoły, tylko na torby. Odwieczna
    > wojna jest, ze ktoś coś zabrał i nie wypisał. Ale to tak prywatnie wiem.

    No ale jednak piszesz o "wypisaniu", wczesniej o kartach -
    to moze jednak sa jakies papierki i zostawiaja slad, ktos moze
    podliczyc ..

    > Takich jednostkowych chyba nie publikują. Są one w LEX-ach w formie
    > zanoniizowanej. Nie ma prywatnie dostępu do żadnego z serwisów typu LEX.

    Teraz jest IMO sporo na orzeczenia.ms.gov.pl, dawniej bylo mniej.

    > Wiesz, na takiej zasadzie, to omżna pisać o korupcji na kasie w LIDL. W
    > sumie kasjerka za towary dostaje pieniądze.

    Ale jednak to nie to samo.

    > Przykładowo. 1, 3, 5 - co za róznica?

    A moze 3 miesiace?

    > Mnie chodzi o to, że informacja była o łapówkach.

    Pierwotna? No byla, zaczeli weszyc, pytac, to sie dowiedzieli wiecej.

    Jak jeszcze dodasz, ze policjantom sie nie chcialo, to tylko pochwalic
    pismakom..

    > Nawet nie trafili. Po prostu sukces Policji podciągnęli pod swój materiał.

    Jaki znow sukces policji, jesli ich dyrektor powiadomil o pavulonie i
    dostali na tacy?

    Ale jedno jest pewne - najpierw była publikacja artykułu, a potem
    dopiero kulsony zaczęly dzialac żwawo.

    Ale byc moze to anonimowy policjant dal cynk pismakom ..

    > Skoro zostali skazani, to winni. nie chodzi o to, że to z materiałem
    > dziennikarzy nie a nic wspólnego.

    Zaraz zaraz - dziennikarze nie pisali o korupcji, tylko o mordowaniu
    pacjentow, i za to w koncu sanitariusze zostali skazani.
    Tzn o braniu pieniedzy tez pisali, ale to nie jest sensacja.

    > Nie znam zadnego kulsona uprawiajacego żeglugę. Kimkolwiek by on był nie
    > miałem zammmiaru go obrazać. Ufam, że przynajmniej Policja nie
    > dopuszczała postaci mitycznych do prowadzenia śledztwa.
    > Miejmmy nadzieję, że niepopsuli roboty policjantom i dzięki ich
    > działaniom nie unikną nikt odpowiedzialności za zabójstwo.

    > Z tego, co Ty tu linkowałeś, to ja odniosłem wrażenie, że to działało
    > inaczej. Żaden ratownik nie brał pieniedzy. Związki zawodowe ratowników
    > przyjmowały gratyfokację w zamian za polecanie przez ratowników
    > określonych usługodawców.

    To byl jakis fragment i to dosc dziwny.
    A bylo pelno innych.

    "Z kim jeździsz?" -- to pytanie, którym otwieraliśmy rozmowę z
    kolejnymi ludźmi z pogotowia. Chodziło nie o kolegów i koleżanki z
    karetki, lecz o układ z dyspozytorem stacji i konkretną firmę
    pogrzebową, której sprzedają informacje o zgonach. Gołym okiem widać
    było, że machina handlu informacjami o zgonach jest o niebo bardziej
    rozbudowana, niż zakładaliśmy. Handlowali niemal wszyscy, a kiedy
    pytaliśmy, kto konkretnie, słyszeliśmy:
    "Szybciej powiem wam, kto tego nie robi". "

    "Dorabiał jako sanitariusz i wtedy wpadł mu do głowy pomysł na biznes.
    Zajął się transportem zwłok, szybko założył też zakład pogrzebowy, na
    pogotowiu zostawił wizytówki. Na początku odwdzięczał się wódką,
    później zaczął normalnie płacić. - Jakieś 50 tys. zł za "skórę".
    Starych złotych oczywiście, czyli na dzisiejsze 5 zł. Starczało na
    papierosy. Ale zaraz zaczęła się licytacja między firmami
    pogrzebowymi. W 1995 r. płaciłem już za skórę 500 zł - mówił wówczas
    dziennikarzom "Gazety Wyborczej".

    Do reki, a nie przez ZZ.

    "Karetka pojechała ze zwłokami pod dom zabitej kobiety, gdzie
    sanitariusz Nowicki poinformował jej męża o zgonie. Od razu
    zaproponował przy tym zrozpaczonemu mężczyźnie "przewiezienie zwłok do
    chłodni". Zespół łaskawie zgodził się zabrać wdowca na pokład karetki
    z ciałem żony i pojechał do firmy Czarna Róża. "Zachowywałem się wtedy
    jak aktor: wyrażałem wyrazy współczucia i go uspokajałem" -- opisywał
    Nowicki. Po zawiezieniu zwłok do chłodni odebrał z zakładu 1000
    złotych, pieniędzmi podzielił się jak zwykle z kierowcą, lekarzem i
    dyspozytorem."

    "Podobno w łódzkim pogotowiu wiedzieli o tym wszyscy. W każdy "połów"
    zaangażowane były co najmniej trzy osoby: kierowca karetki,
    sanitariusz i lekarz, a często i cztery, bo czasem dyspozytor też coś
    dostał. Stawka za "skórę"? Średnio 1,2-1,8 tys. zł, a w najlepszym
    czasie nawet 2 tys. Na głowę to 500 zł. "

    > A kogo zamknięto?

    7 osob

    https://wiadomosci.wp.pl/lowcy-skor-dzis-aresztowani
    a-6109040993972865a

    I IMHO - Policja juz z grubsza wiedziala kogo aresztowac.

    No chyba, ze to pismaki im powiedzialy.
    A kulsony zadziałaly w ciemno - zamknie sie pare osob,
    potrzyma w areszcie, a dowody spreparuja.

    > Pozwolisz, że nie skomentuję? Tak jak i nie skomentuję tego, że po
    > przyznaniu się przez jednego do dziś przekaz jest taki, że wszyscy
    > mordowali.

    Nie wiem czy taki jest przekaz, skoro sie np mowi ze to dwie karetki
    pobieraly ten pavulon.

    > Wiesz, jakby prostowaliw szystkie swoje głupoty, to by ludzie przestali
    > to czytać. Większośc osób nie ma dostępu do wiedzy i wydaje i się, ze
    > dzienniakrze poiszą o faktach.

    nie mowie nie, szczegolnie ze widac jakie w tej sprawie jest multum
    informacji sprzecznych.

    Ale sensacyjny artykul sie ukazal, potem wypadaloby poczakac pare lat
    na zakonczenie sledztwa, potem siedziec w sądzie i notowac - bo
    inaczej skad informacje czerpac?
    A lata minely i afera stracila na swiezosci.

    > Nie było. W grudniu 2022 roku uchwalili, ze zabronione jest od 2016 roku
    > :-) Uwierz, że ejst taki przepis. Usxanuj, ze mam swoje powody, by go
    > palcem nie pokazać.

    No dobra, szanuje. Choc to musialo dziwnie w ustawie wyglądac :-)

    > Wątpię, by ktokolwiek z Policjantów orzekał w tej sprawie. Policja jest
    > od łapania przestępców i zbierania dopwodów.

    Toz pisze ze "doprowadzili do skazania".
    Spreparowali dowody, czy z sędzia wódke pili ... a moze z praktyki
    wiesz, ze takie rzeczy sie co chwila zdarzają :-P

    > Wpadłeś we własne sidła.

    Chyba ty.

    > Co do zasady żaden czyn nie jest przestępstwem,
    > dokąd nie zapadnie prawommocny skazujacy wyrok.

    Ale jednak w postanowieniu o wszczeciu sledztwa trzeba czyn wpisac.
    I nie byle jaki, tylko zabroniony, bo inne nie są przestępstwami.

    Wiec skoro dawanie sanitariuszom pieniedzy nie bylo zabronione
    (a teraz jest?), to jak ty chcesz sledztwo prowadzic ?
    Bezprawnie ?

    > Idąc tym tokiem
    > rozumowania kazde postępwoanie jest bezparwne i narusza konstytucyjna
    > zasadę domniemania niewinnosci. Dostrzegasz już głupotę tego, coś był
    > uprzejmy powyżej wywieść?

    Zle interpretujesz

    > Ja Ty mało wiesz o realiach. idę o zakład, że osobą, która miała ostatni
    > ten film był Komendant.

    No ale taki byl przekaz - komendant trzyma film w sejfie, i nie moze z
    nim nic zrobic, bo jest dowodem w trwającym sledztwie.
    Co brzmi sensownie, dla mnie, laika.

    Mowisz, ze cala masa policjantow ten film widziała, i miala kopię?
    Mozliwe, ale TVN dali go rok po zdarzeniu.
    Tzn TVN go wyemitowal rok pozniej, od kiedy mial ... nie wiadomo.
    Mysle, ze dlugo by nie trzymali w szafie.

    Czyli jesli to policjant przekazal, to jakos dlugo zwlekal ...
    uczciwy sie trafil, co nie mogl zniesc, ze sledzwo zmierza do
    zatuszowania sprawy?

    > Dalej próbujesz pisać o rezeczach, o których nie masz pojęcia. tego nie
    > robi żaden informatyk.

    No faktycznie, policjant. A potrafi ?

    https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/sprawa-stac
    howiaka-nowe-dokumenty-w-sprawie-smierci-igora-stach
    owiaka,746933.html

    > Idź na całość! Ukrzyżować!

    To bym chetnie z tym bandytami zrobil, ale KK nie przewiduje :-(

    Tym niemniej - a gdyby to nie byli policjanci, tylko zwykli obywatele
    "zamieszani w pobicie ze skutkiem smiertelnym", to co byscie zrobili?

    J.