eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodnosc z umowa › Re: Niezgodnosc z umowa
  • Date: Thu, 28 Sep 2006 00:36:41 +0200
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.7 (Windows/20060909)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodnosc z umowa
    References: <efebtf$su4$1@alf.lan.amelek.gda.pl> <efeehd$pna$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <efeqqv$ad4$1@alf.lan.amelek.gda.pl>
    In-Reply-To: <efeqqv$ad4$1@alf.lan.amelek.gda.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 84.10.252.5
    Message-ID: <451afcf8$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1159396600 84.10.252.5 (28 Sep 2006 00:36:40 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 85
    X-Authenticated-User: j...@j...com
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:416299
    [ ukryj nagłówki ]

    MM napisał(a):

    > W jakiej formie powinienem zostać poinformowany? W opisie aukcji
    > nic o tym nie było. Na karcie gwarancyjnej dostarczonej wraz ze
    > sprzętem (warunki gwarancji też dość "ciekawe", ale na niezgodność
    > można się chyba powoływać niezależnie od tego?), jest taki dopisek:

    Art. 3.
    1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie
    odstąpienia od umowy w terminie, o którym mowa w art. 2 ust. 1, i
    wręczyć wzór oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego imienia i
    nazwiska (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest
    także wręczyć konsumentowi pisemne potwierdzenie zawarcia umowy,
    stwierdzające jej datę i rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę.

    Art. 9.
    1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka
    porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu
    propozycji zawarcia umowy,
    o:
    1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby)
    przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą
    przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został
    zarejestrowany,
    2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
    3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w
    szczególności cła i podatki,
    4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
    5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,
    6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem
    wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,
    7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na
    odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,
    8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu
    mają charakter wiążący,
    9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe
    lub okresowe,
    10) miejscu i sposobie składania reklamacji,
    11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.
    2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane
    jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.
    3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na
    piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie
    rozpoczęcia spełniania
    świadczenia.

    Art. 10.
    2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.
    1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy
    miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy
    świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po
    rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega
    skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

    > Czy wolno pobierać takie opłaty?
    Nie, nie wolno

    Art. 2.
    1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od
    niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego
    terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
    3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony
    świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
    konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić
    niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli
    konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki
    ustawowe od daty dokonania przedpłaty.


    > Dobrze byłoby odzyskać sprzęt - sprzedający mi go nie odesłał,
    > uzależniając zwrot od dopłacenia 24,40 zł. Czy ma prawo sobie go
    > przywłaszczyć, jeśli nie zapłacę?

    Nie ma prawa. IMO na 100% nie spelnil wymagan jakie narzuca na niego
    ustawa wiec termin 10 dniowy jeszcze nie minal :)


    --
    Pozdrawiam
    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1