eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność z towaru z umową - pytania?? › Re: Niezgodność z towaru z umową - pytania??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność z towaru z umową - pytania??
    Date: Wed, 14 Nov 2007 09:28:16 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <fhebj0$p4v$1@news.onet.pl>
    References: <fhceom$n8k$1@nemesis.news.tpi.pl> <fhcf0a$pef$1@news.onet.pl>
    <q...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: doq30.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1195028896 25759 83.24.124.30 (14 Nov 2007 08:28:16 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Nov 2007 08:28:16 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <q...@z...router>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:497359
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski pisze:
    > Dnia 13.11.2007 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    >> sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w
    >> dokumencie reklamacyjnym." - cytat ze strony Federacji Konsumentów),
    >> skoro więc strony ustaliły, że odpowiedź będzie wysłana listem
    >> poleconym, to dzień jej wysłania powinno się uznawać za ustosunkowanie się.
    >
    > Przyznam, że się nie zgadzam. Dlaczego wskazanie takiej a nie innej formy
    > powiadomienia ma automatycznie oznaczać pewne domyślne i jeszcze niezgodne
    > z KC konsekwencje? Dlaczego np nie uznać momentu odbioru listu a moment
    > nadania?

    Dlatego, że na odpowiedź jest 14 dni. Tymczasem list polecony idzie
    2-3 dni, a 14 dni jest awizowany na poczcie. Zastosowanie zatem w tym
    przypadku momentu zapoznania się, a nie wysłania listu, pozwalałoby na
    spowodowanie upływu terminu na odpowiedź, choćby ona była wysłana w dniu
    złożenia reklamacji. Nie sądzę, aby było to intencją ustawodawcy.

    Poza tym sprzedawca w ciągu 14 dni ma ustosunkować się do reklamacji,
    a nie dostarczyć odpowiedź. Skoro nadał list w terminie, to znaczy że do
    tego czasu ustosunkował się do reklamacji, czyli wyraził swoje zdanie w
    ostateczny sposób. Dowodem tego ustosunkowania jest nadany w terminie
    list. Kupujący może również dowiedzieć się o decyzji w inny sposób,
    jeśli chce.



    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1