  • Data: 2007-10-30 09:34:09
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Podepnę się pod wątek.
    Wysłałem towar dwa dni po upływie dwóch lat od jego zakupu. Czy nadal
    mogę dochodzić swoich roszczeń z tytułu niezgodności z umową? Nie wiem
    czy dobrze interpretuję przepisy "Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego", ale art. 10. ust. 1. mówi, że "Sprzedawca odpowiada za
    niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej
    stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu;
    termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem
    sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże
    nie poniżej jednego roku." Jeśli stwierdziłem niezgodność przed upływem
    dwóch lat, to nie ma znaczenia kiedy poinformuję o niej sprzedawcę?
    Oczywiście zachowując dwumiesięczny termin wg art. 9. ust. 1. "1.
    Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem
    dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z
    umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy
    wysłanie zawiadomienia przed jego upływem." Sytuacja wygląda tak, że
    niezgodność stwierdziłem przed upływem dwóch lat od zakupu, zawiadomiłem
    przed upływem dwóch miesięcy od jej stwierdzenia, ale po upływie dwóch
    lat od zakupu. Czy w tej sytuacji moje roszczenia są zasadne?

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`