eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umowa po raz n-tyRe: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Piotr <p...@R...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
    Date: Mon, 29 Oct 2007 22:36:14 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 29
    Message-ID: <fg5jon$a5m$1@inews.gazeta.pl>
    References: <1...@k...googlegroups.com>
    <fg239j$37k$1@inews.gazeta.pl> <fg24gr$74r$1@inews.gazeta.pl>
    <fg31l9$7r4$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@v...googlegroups.com>
    <fg5dk5$dus$1@inews.gazeta.pl> <fg5i4q$37h$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.50.250.134
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1193693783 10422 80.50.250.134 (29 Oct 2007 21:36:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 29 Oct 2007 21:36:23 +0000 (UTC)
    X-User: minsu
    In-Reply-To: <fg5i4q$37h$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:494746
    [ ukryj nagłówki ]

    PlaMa wrote:
    > Piotr pisze:
    >
    >>> Tak ale w ustawie jest napisane, ze to ja wybieram czy chce wymiane
    >>> czy naprawe, czyli doprowadzenie do stanu zgodnego z umowa.
    >> W którym miejscu konkretnie? Nie znalazłem.
    >
    > Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. art. 8

    czytałem.

    Kupujący *może żądać* również zrobienia mu loda. Może, nie?
    Ale spójrz na interpretację choćby w Federacji Konsumentów:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=140
    W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie
    niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów, kupujący będzie
    uprawniony do żądania naprawy.

    Autor wątku pytał o niekorzystny dla niego scenariusz i go podałem - tak
    sprzedawca może zrobić. W przypadku żądania wymiany odpowiedzieć (w
    ciągu 14 dni) że nie wymieni bo nie opłaca się i poprosić o zgode na
    naprawe. W przypadku braku takiej zgody, może sobie towar magazynować,
    nie musi nawet odesłać bezpłatnie.

    Niestety, w powszechnym mniemaniu 'niezgodność' to zajebiste uprawnienia
    dla klientów ale NIESTETY NIE. Inna rzecz, że praktyka jest bardziej
    prokonsumencka ;)

    P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1