eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umowa po raz n-ty › Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
  • Data: 2007-10-29 21:36:14
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
    Od: Piotr <p...@R...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    PlaMa wrote:
    > Piotr pisze:
    >
    >>> Tak ale w ustawie jest napisane, ze to ja wybieram czy chce wymiane
    >>> czy naprawe, czyli doprowadzenie do stanu zgodnego z umowa.
    >> W którym miejscu konkretnie? Nie znalazłem.
    >
    > Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. art. 8

    czytałem.

    Kupujący *może żądać* również zrobienia mu loda. Może, nie?
    Ale spójrz na interpretację choćby w Federacji Konsumentów:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=140
    W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie
    niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów, kupujący będzie
    uprawniony do żądania naprawy.

    Autor wątku pytał o niekorzystny dla niego scenariusz i go podałem - tak
    sprzedawca może zrobić. W przypadku żądania wymiany odpowiedzieć (w
    ciągu 14 dni) że nie wymieni bo nie opłaca się i poprosić o zgode na
    naprawe. W przypadku braku takiej zgody, może sobie towar magazynować,
    nie musi nawet odesłać bezpłatnie.

    Niestety, w powszechnym mniemaniu 'niezgodność' to zajebiste uprawnienia
    dla klientów ale NIESTETY NIE. Inna rzecz, że praktyka jest bardziej
    prokonsumencka ;)

    P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1