    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niewskazanie sprawcy wykroczenia
    Date: Fri, 21 Aug 2009 13:41:09 +0200

    Dnia Fri, 21 Aug 2009 05:58:15 -0500, witek napisał(a):

    > PoRD
    >
    > art 78
    > 4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    >
    > Mowy nie ma o żadnym zdjęciu itp itd.
    > Nie ma również ograniczenia czasowego ani określonego sposobu jak masz
    > to robić.
    > Po prostu krótko: na żądanie uprawnionego organu masz wskazac. Koniec kropka

    "Oba pojazdy zarejestrowane zostały przez fotoradar podczas przekraczania
    dopuszczalnej prędkości. Na zdjęciach nie można było zidentyfikować jednak,
    kto konkretnie siedział za kierownicą.
    Paweł S., właściciel, a zarazem prezes firmy, wyjaśnił, że prawo do
    korzystania z obu służbowych samochodów mają kadra zarządzająca spółki oraz
    pozostali pracownicy w zależności od potrzeb. Wskazał cztery osoby, które
    jeżdżą nimi najczęściej."

    > kodeks wykroczen
    > Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o
    > porządku ruchu na drogach publicznych,podlega karze grzywny do 3 000
    > złotych albo karze nagany.

    "Sąd Rejonowy w Zamościu umorzył postępowanie. Uznał, że zarzucone
    przedsiębiorcy zachowanie polegające na tym, że jako posiadacz samochodu
    osobowego, będąc do tego zobowiązany, nie wskazał na żądanie organu
    uprawnionego, komu powierzył pojazd, choć co do zasady pozostaje w
    sprzeczności z art. 78 ust. 4 prawa o ruchu drogowym, to nie wyczerpuje
    znamion wykroczenia określonego w art. 97 kodeksu wykroczeń. Nie dotyczy
    bowiem bezpieczeństwa lub porządku ruchu na drogach publicznych."

    Jeszcze czegoś nie rozumiesz, czy tez uważasz się za mądrzejszego od
    Wysokiego Sądu?
    Krótka piłka - sytuacja która tu jest omawiana, jeżeli pytająca wskazała
    KILKA osób które MOGŁY prowadzić samochód, jest IDENTYCZNA z ta która
    podlegała ocenie Sądu w Zamościu.

    Dotarło?