    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieważny akt notarialny?
    Date: Thu, 18 Aug 2011 14:02:45 +0200

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:j2hch0$cul$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam :),
    > dostałem pełnomocnictwo poświadczone notarialnie. Jednak data w nim
    > wydrukowana komputerowo jest poprawiona ręcznie na inną. Czy to coś
    > zmienia w kwestii ważności takiego pełnomocnictwa?
    > Pzdr.
    > M.

    Pomiędzy aktem notarialnym, a dokumentem potwierdzonym notarialnie to
    jest taaaaaaaka różnica.

    Wracając do pytania, "czy jest ważne" to zależy kiedy taka poprawka
    została wprowadzona, przez kogo (czy przez osobę udzielającą pełnomocnictwa)
    i w jakiś sposób parafowana.

    Na pewno możesz spodziewać się kłopotów, gdyż wiele instytucji będzie z
    nieufnością spoglądać na taki papier. Jeśli to jest pełnomocnictwo udzielone
    w formie aktu notarialnego, to każda poprawka powinna zostać opisana. Jeśli
    jest poświadczone za zgodność z oryginałem, to ja bym takiego dokumentu nie
    przyjął, gdyż nie sposób dociec kto i kiedy wprowadził poprawkę, jeśli
    potwierdzona jest własnoręczność podpisu, to inna "bajka", gdyż wtedy można
    domniemać, że poprawka ta istniała w momencie podpisywania pełnomocnictwa.No
    i na koniec najważniejsza kwestia co to za data, czy jest to np. data kiedy
    wygasa pełnomocnictwo, czy jakaś mniej istotna rzecz.