  • Data: 2022-03-11 12:49:03
    Temat: Re: Nieudzielenie pierwszej pomocy dzikowi
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dyskusja dotyczy obu. Jakby ten co nie strzelał, mógł podejrzewać, że
    > widzą jednak człowieka, i mając taką możliwość nie powstrzymał
    > strzelającego, to co by to było?

    Bardzo dobre pytanie. Zakładając, ze owo powstrzymanie mogło polegać na
    ostrzeżeniu "myśliwego", ze mierzy do człowieka, oraz, że szanse na to,
    ze ostrzeżony ostrzelał by ostrzegającego są znikome, to moim zdaniem tu
    by można postawić zarzut nieudzielenia pomocy. Bo ta pomoc nie zawsze
    musi polegać na opatrzeniu rany. Osoba, do której jakiś myśliwy mierzy w
    przekonaniu, ze jest dzikiem bez wątpienia jest w realnym
    niebezpieczeństwie.

    Natomiast o i le na "myśliwym" ciąży obowiązek zidentyfikowania celu, to
    na operatorze latarki już nie. Świecić sobie po sadzie mógł do woli.
    Zarzut chwyta dlatego, że wiążemy jego działalność z "myśliwym" który
    kłusował i w dodatku zabił człowieka. Wydaje mi eis, że w takim wypadku
    zastosowanie powinien mieć art.23§2 kk. Gdyby "latarkowy" usiłował
    zapobiec zagrożeniu ostrzegając "myśliwego", to wówczas sąd w
    odniesieniu do niego mógłby zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary.

    --
    Robert Tomasik