  • Data: 2022-03-11 07:12:19
    Temat: Re: Nieudzielenie pierwszej pomocy dzikowi
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zaraz mnie tu zjedzą, ale akurat tych danych to nadal nam brakuje.
    > W całej sprawie sąd musiał ocenić dwie rzeczy:
    > 1) czy były rozsądne podstawy do uważania, że to co widzieli to był dzik
    > - tu uprzedzając, fakt, że po strzale okazało się, że nie był, wcale nie
    > oznacza, że nie było takich podstaw.

    Zasadniczo jeżeli nie widzisz dzika i do tego czegoś strzelasz, to skoro
    nie widzisz dzika, to masz więcej rozsądnych podstaw sądzić, że to nie
    był dzik.

    Nie widzisz dzika. Wymień jedną rozsądną podstawę, że możesz sądzić, że
    to jest dzik, która pozwala ci na oddanie strzału.

    Przed oddaniem strzału, masz być pewien, ze strzelasz do dzika, a nie
    sądzić na jakiejś tam podstawie, że strzelasz do dzika.

    > 2) czy po oddaniu strzału były wystarczające podstawy aby podejrzewać,
    > że trafili człowieka, lub czy z okoliczności wynikało, że mogło się to
    > stać.

    Skoro nie strzelali do dzika, to jakie jeszcze inne obiekty, oprócz
    ludzi, odzywają się ludzkim głosem? Nawigacja samochodowa pod jabłonką
    leżała i przypadkowo po strzale się uaktywniła?

    Pozdrawiam
    Piotr