  • Data: 2011-11-30 11:46:00
    Temat: Re: Nieuczciwy fachowiec
    Od: "Proste Prawo" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30-11-2011 o 12:32:40 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Ręce opadają...
    >
    > Weź zapoznaj się z art. 79 ustawy o kosztach sądowych oraz artykułem 203
    > kodeksu postępowania cywilnego.

    Dobra. A Ty się zapoznaj z art. 103 kpc

    > Jak wycofasz pozew to najwyżej POZWANY może się domagać pokrycia
    > kosztów, a nie powód! (przypominam, że mówiłeś o przypadku cofnięcia
    > pozwu możliwym bez zezwolenia pozwanego)
    >
    > Powód może najwyżej dostać zwrot opłaty (od sądu!).
    >
    > Ile byś wezwań nie pisał przed złożeniem pozwu, jeśli pozew wycofasz to
    > jako powód nie możesz się skutecznie domagać, żeby były pozwany coś
    > zapłacił ci z tego tytułu.

    I tu się mylisz. Jeśli pozwany przed wytoczeniem powództwa - poniesieniem
    przez powoda kosztów wpisu sądowego i kosztów pomocy profesjonalnego
    pełnomocnika nie reaguje na wezwania do zapłaty bezspornego roszczenia,
    sąd bez względu na wynik sprawy może zasądzić od niego zwrot powodowi
    kosztów celowego dochodzenia przed sądem roszczeń.

    pozdrawiam

    http://prosteprawo.blogspot.com