    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieanonimowy policjant
    Date: Wed, 25 Jul 2018 21:57:29 +0200 (CEST)
    <5b58cd3b$0$677$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5b58d17a$0$599$65785112@news.neostrada.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > No a co ma niby zrobić? - tak naprawdę.

    Niby najlepszy jest model z USA z jednym 9 osobowym sądem który jest
    naszym SN, TK i NSA w jednym. Tylko ja się jakoś nie rwę dać taką
    władzę takim sędziom jacy są w "RP3 z PRL". Więc sobie do usranej
    śmierci możemy dyskutować który zgniły kompromis jest lepszy.

    Jak dla mnie system obsadzania TK (szczególnie długość kadencji) był
    od dawna ustawiony pod system zmiany koalicji rządzącej co jedną
    kadencje Sejmu. Niezależność TK nie przetrwała dwóch Kadencji PO+PSL.
    Moja propozycja to 25 letnia kadencje dla tych sędziów TK których Sejm
    w drugiej fazie wybierania przyklepie konstytucyjną większością 2/3
    głosów. Nie przyklepie _taką_ większością to kadencje zostaje taka jaka
    jest teraz.

    Ja mam nadziej że to mogłoby dać zamiast kandydatów Bierny Mierny ale
    Wierny kandydatów "z własną dużą reputacją" dających takie z grubsza
    wyniki jakich chce większość Sejmowa _bez ręcznego sterowania_.
    IMHO PiSowi przejście na taki system może odpowiadać _w drugiej_
    kadencji rządów. Opozycji przepuszczenie pojedynczych kandydatów na
    wydłużoną kadencje może pasować jako zniechęcające rządzących do
    wystawiania kandydatów nachalnie BMW.

    --
    A. Filip