  • Data: 2018-07-25 14:29:50
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-07-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup

    > A jak oddycha ?
    > A przeciwskazania do uzycia wymienili ?

    Jak oddycha.
    Jak jest woda.
    Jak jest metalowe podłoże.
    Jak są opary palnego gazu.

    > Bo tak z grubsza sie wydaje, ze ratownik powinien ratowac (ale z
    > drugiej strony nie powinien opuszczac basenu),
    > i ewentualnie wydac AED ... chyba, ze sa przeciwskazania do uzycia, bo
    > wtedy to chyba nie powinien.

    Moge zrozumiec, że ratownik nie ruszył dupy, ale nadal nie mogę, że nie
    dał AED. Postępowanie jest takie, ze jak nieprzytomny i nie oddycha to
    wskazuje się jedną osobę co ma zadzwonić po karetkę, a drugą osobę, że
    ma przynieść AED (jeśli wiadomo, że jest). Tu dla porządku dodam, że nie
    jestem w Polsce, ale ta procedura wydaje się uniwersalna, bo to samo
    stoi np. tu: http://www.redcross.org/flash/brr/English-html/AED.a
    sp

    If, during your check, you find no signs of life, assume that the heart
    is not functioning properly. Make sure someone has called for help, and
    use the AED immediately. If an AED is not available right away, give CPR
    until an AED is at the scene and ready to use.
    [..]
    Shock delivered. It is safe to touch the patient. Begin CPR.
    1 and 2 and 3 and 4 and 5 and 6 and 7 and 8 ...to 30.
    After a shock is delivered or if no shock is indicated, give 2 minutes
    of CPR before analyzing the heart rhythm again.
    If no shock is indicated after the second analysis of the heart rhythm,
    continue CPR for another two minutes before analyzing the rhythm again.

    W ogóle nie ma rozważania jaki jest rytm. To nie jest rola ratownika
    (kąpielowego)/pierwszo-pomocowca, bo w końcu nie ma on odpowiednich
    kwalifikacji, a właśnie AED.

    --
    Marcin