    From: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie deptać prawników
    Date: Tue, 15 Jun 2010 14:01:46 +0200

    Dnia Tue, 15 Jun 2010 02:38:36 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ja czasem (z rzadka, bo mało kiedy mam tam po drodze), ale też łażę.
    > Z zupełnie innego powodu - nie ma sensu i logiki w tym, aby zatrzymywać
    > ruch na dość ruchliwej drodze, po której pojazdy jeżdżą jednak głównie
    > "falami" (~0,5 km w jedną i ~1,3km w drugą są skrzyżowania ze światłami),
    > a czas na przejście musi starczyć zarówno dla obłożenia całego autobusu :P
    > jak i osób mniej sprawnych. Jeśli więc akurat mam wolną drogę (obie
    > "fale" są dostatecznie daleko), a wcisnę przycisk, to zagwarantuję
    > co najmniej kilkunastu pojazdom przymusowy postój.
    > Pytanie: po co...

    Też tak robiłem w jednym miejscu - praktycznie za każdym razem, mimo że
    po naciśnięciu przycisku zielone dla pieszych zapalało się prawie od razu.
    Tyle że po moim przejściu samochody stały jeszcze przez chwilę
    niepotrzebnie (też jeździły falami).
    Za to w innym miejscu z premedytacją włączałem zielone żeby przejść właśnie
    po to, aby zatrzymać jak najwięcej samochodów. Bo to było już za centrum
    miasta, prosta droga i kierowcy "czuli wolność" naciskając gaz do dechy.

    Pozdrawiam,
    Henry