  • Data: 2003-11-05 01:06:52
    Temat: Re: Narkotyki - ?
    Od: "eF" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy> napisał w wiadomości
    news:bo9gco$gre$1@korweta.task.gda.pl...
    > Witam!
    > Ostatnio gdzies w radiu byla mowa o zwalczaniu narkomanii i tak wlasnie
    > zastanawiam jak wyglada to z punktu prawnego.
    > Interesuje mnie konkrenie:

    > 1. Co grozi (w Polsce, chyab ze ktos moze cos doac jewszcze o reszcie
    Europy
    > oraz USA) za posiadanie narkotykow (i wszelkiej masci innych srodkow
    > halucynogennych (grzyby) w malej (na wlasny uzytek) i duzej ilsoci
    > [zastanawiajace jest co oznacza konkretnie malo czy duzo] i czy w prawie
    > wystepuje pojecie narktoyki miekie / twarde?

    pozbawienie wolnosci albo przymusowe leczenie, nie ma podzialu na twarde i
    miekie,
    A "posiadanie na wlasny uzytek" to slowo wytrych niektorych lapano z 0,5 kg
    heroiny, a oni mowili ze maja to na wlasny uzytek tylko ze na caly rok ;-)

    2. J/w tylko chodzi o sprzedaz?
    > Jesli sankcje dla dealerow sa male to walka z narkotykami zawsze bedzie
    > "walka z wiatrakami"...

    j.w. ale kary sa ostrzejsze

> [...]
    > do reki wrecz na sile...
    > Zastanawiam sie wiec jesli mowa o legalizacji w Holandi to dlaczego
    dealerzy
    > czuja sie tam tak bezkarnie? O ile zawsze myslalem ze marihuana jest
    > zalegalizowana ale na scislych zasadach (wybrane punkty sprzedazy pod
    > kontrola panstwa, spozywac nie mozna w miejscu publicznym (czyli tylko w
    > miejscach do tego wyznaczonych albo prywatnie w domu) to ze zdecydowanie
    > panstwo tepi wszelkie inne uzywki (amfetamina, kokaina, heroina, LSD itd.)
    > tu okazalo sie ze narkotyk sa dostepne na kazdym rogu...

    coz bardzo liberalna ta Holandia ;-)
    a tak szczerze to nie znam prawa Holenderskiego byc moze wladze poprostu
    przymykaja na to oko.

    > 4. Jeszcze na koniec pragne uzyksac informacje gdzie istanije cos takigo
    jak
    > legalizacja trawki na swiecie? Ze slyszenia wiem ze w jakies tam formie
    > legalizacja ma miejsce w Kandzie i Anglii.

    polecam http://hyperreal.info/legalize/

    jak dla mnie to sankcje karne nic nie daja, od wprowdzenia ustawy o
    przeciwdzialaniu spozycie wzroslo, zachodzi tu zjawisko anomii
    czyli mijania sie prawa zyciem.
    Dopuki bedzie popyt na wszelakie srodki to, regulacje prawne nic nie dadza.
    powinno sie stawiac na edukacje i przedewszystkim iformacje, a nie karanie
    ludzi za to ze robia to na co maja ochote.

    pozdrawiam

    Filip