  • Data: 2006-10-04 00:55:47
    Temat: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > To zależy. Może ponieść z tytułu paserki. Kwestia udowodnienia winy. Ale
    > jak to będzie coś o znanej powszechnie wartości sprzedawane za grosze,

    Ale ustal tę "powszechnie znaną wartość", kiedy filmy mogą byś
    sprzedawane od 150zł za nośnik, poprzez 10zł zł za taki sam nośnik aż po
    gratisowe udostępnianie w sieci przez bezsprzecznie mające do tego prawo
    osoby.

    To samo dotyczy wszelkich innych mediów, a także programów komputerowych.

    > to udowodnienie winy nie nastręcza trudności. W odniesieniu do książki
    > oczywiście może być akurat kłopot. Bo nie mam zielonego pojęcia jaki
    > procent wartości książki stanowią te prawa autorskie.

    W zależności od nośnika - zupełnie dowolny ;)

    W przypadku dóbr materialnych (np. pojazdów) rząd wielkości wartości
    można w przybliżeniu oszacować. Np. pojazdy o określonym stanie,
    renomie, wieku i typie będą miały cenę zawierającą się w pewnych znanych
    dla fachowców granicach - nawet jeśli fachowcy nie mają dostępu do cen
    producentów.

    W przypadku dóbr których fizyczny składnik ma wartość zbliżającą się do
    zera - jest to niemożliwe.

    Legalne oprogramowanie tej samej klasy może być zarówno sprzedawane za
    grube tysiące, jak i "w cenie nośnika plus mała marża" (policz sobie,
    ile będziesz musiał zapłacić za pakiet oprogramowania produkcji M$,
    odpowiadający zawartości krążka DVD, którą zupełnie legalnie ściągam
    sobie z novellowskiego serwera).