    From: "Piotr " <u...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Należność za FV - co zrobić jak nie płacą :-(
    Date: Fri, 21 Mar 2008 18:18:50 +0000 (UTC)

    diok <d...@d...pl> napisał(a):
    > Wezwanie wyślij, to niewiele pracy a szkoda czasu.

    Oczywiście ze wysyłam już mam wszystko przygotowane.

    > Robisz dwie kserokopie z wezwania do zapłaty dłużnika, dwie kserokopie
    > potwierdzenia wysłania listu poleconego, dwie kserokopie całej
    > korespondencji e-mail i dwie kserokopie faktur. Na każdej kserokopii
    > piszesz "Potwierdzam za zgodność z oryginałem" i się podpisujesz.
    > Piszesz pozew w gwóch oryginałach i się podpisujesz na obu. Napiszę Ci.

    Właśnie jakbyś mógł w kilku zdaniach opisać jak ma taki pozew wygląda z góry
    bardzo Ci dziękuje!

    > Uiszczasz opłatę sądową, może być przelewem na numer rachunku sądu
    > właściwego ze względu na siedzibę dłużnika. Jeżeli napiszesz mi gdzie ma
    > siedzibę dłużnik, to powiem Ci który to sąd.

    Dłużnik jest z Warszawy, a biuro ma przy ul. Żurawiej w Warszawie.

> [...]
    > 1) do 2.000 złotych - 30 złotych;
    > 2) ponad 2.000 złotych do 5.000 złotych - 100 złotych;
    > 3) ponad 5.000 złotych do 7.500 złotych - 250 złotych;
    > 4) ponad 7.500 złotych - 300 złotych.
    > Jeżeli sąd uzna e-maile i rozpatrzy sprawę w trybie nakazowym będzie to
    > 1/4 powyższej kwoty ale nie mniej niż 30 zł. Jeżeli sąd maili nie uzna
    > to nic wielkiego się nie dzieje. Jeżeli masz podpisane faktury, wysłałeś
    > wezwanie a dłużnik nie zapłacił, to sprawę wygrasz.
    > Potwierdzerdzenie uiszczenia opłaty drukujesz i załączasz.
    > Wszystko razem wysyłasz listem poleconym do sądu i czekasz.

    Czy mozna do sadu zglosic dokumenty samemu? poprostu zanieść?

    > Jeżeli wniesiesz o rozpatrzenie sprawy w trybie nakazowym, a sąd
    > postanowi inaczej to wezwie Cię do uzupełnienia opłaty sądowej. Opłatę
    > uiścisz, potwierdzenie wyślesz poleconym i dalej czekasz.
    > Możesz też od razu uiścić większą opłatę i wnieść o rozpatrzenie sprawy
    > w trybie upominawczym. Zamrażasz większe pieniązki ale mniej czasu
    > tracisz.

    Chciałbym zgłosić sporawe w trybie nakazowym.

    > ps. Wyślij wezwanie, napisz jaka jest siedziba dłużnika i czy decydujesz
    > się na tryb nakazowy (1/4 opłaty, ale niebezpieczeństwo przedłużenia się
    > całej procedury ze względu na to, że sąd może nie uznać maili) czy
    > upominawczy.

    A tym mi jak radzisz? ktory jest powiedzmy bardziej skuteczny i co wiazaloby
    sie z trybem upominawczym dla mnie finansowo?

    pzdr.
    P.