    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Należność za FV - co zrobić jak nie płacą :-(
    Date: Thu, 20 Mar 2008 12:56:59 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 20 Mar 2008 08:36:45 +0000, Piotr napisał(a):

    > Mój ostatni pracodawca winien mi jest zapłaty za ostatni miesiąc pracy -
    ^^^^^^^^^^ ^^^^^
    > ja rozliczałem sie z nim FV.
    > Niestety jak sie okazuje złośliwie, że odszedłem z firmy nie chce mi
    > zapłacić za ów FV.
    > Co mam zrobić aby wymusić na nim zapłatę - dodam tylko,że kasę ma, a
    > robi to tylko po złośliwości... :-( a trzeba z czegoś żyć i utrzymać
    > rodzinę...

    Do tego co napisali inni dodam jeden szczegół. Nigdzie w żadnym piśmie do
    klienta ani w sądzie nie używaj określeń "pracodawca" i "praca". Chyba, że
    w rzeczywistości twoje z nim relacje miały wszystkie cechy umowy o pracę.
    Wtedy możesz próbować sprawę rozwiązać inaczej: Zaproponuj mu szybką
    zapłatę, bo w przyszłym tygodniu wybierasz aię do Inspekcji Pracy w
    sprawie przedyskutowania uznania waszej umowy za umowe o pracę. Jeśli do
    tego rzeczywiście dojdzie to będziesz miał potem dużo odkręcania
    zaszłości, ale zawyczaj w takich wypadkach duże straty ponosi pracodawca,
    pracownik zyskuje.