  • Data: 2008-04-22 07:27:18
    Temat: Re: Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski pisze:

    > wiadomości news:fui0l7$2ln$4@news.onet.pl...

    > Z ciekawości, jakie to ma znaczenie dla sprawy, albo mówiąc inaczej,
    > co to zmienia?

    Pytam się prywatnie. Polkomtel chce ode mnie zapłatę, której nie
    uznaję. Sprawę prowadzi PRESCO, znajdujące się w Pile. I jestem ciekaw,
    czy pozywają przed sądem właściwym dla miejsca zamieszkania dłużnika,
    czy właściwym dla miejsca wykonania umowy.

    > Z tego co wiem, to powód może złożyć wniosek, o rozpatrzenie sprawy w
    > sądzie właściwym dla miejsca spełnienia roszczenia, czyli najczęściej w
    > sądzie właściwym dla siedziby wierzyciela. Oczywiście wiem też, że
    > pozwany zawsze może wnioskować o przeniesienie sprawy do sądu właściwego
    > dla miejsca zamieszkania pozwanego.
    > Jednakże, czy uzyskanie nakazu zapłaty z sądu innego niż z sądu
    > właściwego dla miejsca zamieszkania pozwanego, cokolwiek zmienia, poza
    > możliwością zawarcia w sprzeciwie wniosku o przenisienie sprawy do sądu
    > właściwego dla miejsca zamieszkania pozwanego?

    Jeśli nakaz zostanie nieprawidłowo dostarczony (na przykład na
    nieaktualny adres) i wróci do sądu z adnotacją "nie podjęto w terminie",
    to się uprawomocni. A dłużnik, aby zobaczyć (po wizycie komornika) o co
    w ogóle chodzi, musi pojechać do sądu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz