    From: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz zapłaty sprzed 12 lat...
    Date: Fri, 4 Nov 2011 09:59:48 +0100

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j8v29a$let$1@news.onet.pl...
    > Witam szanownych grupowiczy,
    > moja mama dzisiaj odebrała pismo od komornika:
    > -zawiadomienie dłużnika o wszczęciu egzekucji i wezwanie do zapłaty
    > należności,
    > -żądanie udzielenia wyjaśnień,
    > -postanowienie.

    Nie jestem znawcą, ale z doświadczenia poradzę jedno:
    - sprawdzić dokładnie czy przypadkiem komornik nie prowadził czynności
    egzekucyjnych przez te lata - u komornika.
    - jeśli prowadził sprawdzić czy przypadkiem nie ma gdzieś w papierach
    błędnego adresu pod którym dłużnika komornik nie mógł znaleźć

    Choć nie wiem czy faktycznie już nie przedawniło się. Najlepiej jednak iść
    do dobrego prawnika.

    Koleżanka miała bardzo podobną sytuację. Akurat dług był i nie migała się od
    niego. Nie minął też tak długi okres czasu, bo ledwie chyba 5 lat. Ale
    poszła do komornika, zawarła ugodę i poprosiła o kopię akt. Okazało się, że
    pierwsze egzekucje były prowadzone pod błędnym adresem zamieszkania.
    Wierzyciel podając dane dłużnika komornikowi popełnił błąd w danych
    adresowych, komornik tego nie sprawdził, a pod błędnym adresem dłużnika nie
    znalazł. Różnica w adresie byla niewielka zamiast ul. xxxx 26, w jednym
    miejscu zapisano ul. xxxx 36. Komornik podczas wizytacji terenowej
    stwierdził, ze takowego adresu nie ma na tej ulicy. W kolejnych pismach
    dalej ciągnął błędny adres.
    Sprawa wyszła m.in. przez to, że w międzyczasie kolezanka się przeprowadziła
    i zameldowała w nowym miejscu. Ustalono jej miejsce pobytu i sprawa ruszyła.
    Poszła do prawnika i ten poradził je jpisac pismo o umorzenie odsetek
    bezpośrednio do wierzyciela. Udało się, bo błąd został popełniony przez
    wierzyciela i komornika (błąd w adresie, nie sprawdzenie przez komornika
    poprawności).

    Życzę powodzenia.

    Pozdrawiam,

    --