    From: piotrliwszic <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz zapłaty - ale ja już zapłaciłem
    Date: Tue, 19 Aug 2008 08:53:05 -0700 (PDT)

    On 19 Sie, 07:44, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@m...www.pl> wrote:

    > Chyba jest coś takiego, że jeśli złożysz do akt sprawy oświadczenie, że w
    > dniach od do będziesz przebywał za granicą w sprawach służbowych, to sąd
    > bierze to pod uwagę wysyłając zawiadomienia. W końcu jest obowiązek
    > stawiania się na wezwanie sądu, ale nie ma obowiązku oczekiwania na to
    > wezwanie pod adresem domowym.

    jednak nie ma czegoś takiego, że Sąd bierze przed pierwszym
    posiedzeniem
    czy rozprawą wnioski stron co do jej terminu.
    Pierwszy termin jest z urzędu w kolejności wniesienia pisma do Sądu.

    Jeżeli na pierwszy termin oskarżony się nie stawi i nie usprawiedliwi
    swojej obecności
    to grozi mu od kary pieniężnej po zatrzymanie na 48 h do tymczasowego
    aresztowania, które może trwać
    kilkanaście miesięcy.

    To czy dla Sądu usprawiedliwieniem, będzie wyjazd służbowy zależy od
    subiektywnego zdania danego Sędziego, który
    będzie badać sprawę.

    Pierwsze wezwanie jest wysyłane na adres zameldowania bądź adres do
    korespondencji, nie zależnie czy osoba przebywa za granicą na stałe
    czy nie.
    W mojego doświadczenia w moim SR nie jest łatwo oskarżonemu
    usprawiedliwić swoją nieobecność.