  • Data: 2009-04-01 21:09:13
    Temat: Re: Nakaz eksmisji
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan pisze:

    > a) bierze kredyt i mieszka (wg mnie to właśnie najsensowniej)

    OK, ale nie płacze potem i nie chce bym mu dopłacał. Myśli i przewiduje
    wszytko. Jak źle przewidzi sprzedajemy mu chatę, spłacamy kredyt a potem
    opcja c.

    > b) wynajmuje mieszkanie i spłaca ,,kredyt'' a mieszkanie nigdy nie będzie
    > jego

    Jeśli nie jest w stanie przewidzieć przyszłości to to jest rozsądna
    opcja. Nie wiem na ile to prawda, ale na zachodzie i w usa to przeważnie
    ta opcja obowiązuje. Nie trzeba też sprzedawać domu/mieszkania jak
    przyjdzie się przenieść gdzieś za pracą.

    Oczywiście ważne by było żeby była istotna różnica fionsowa między a i
    b, ale wymagałoby to większej ilości mieszkań na wynajem i większej
    elastyczności w ewentualnym pozbywaniu się lokatorów.

    > c) idzie pod most
    >
    > Jaką widzisz inną opcję?

    Opcji b nie wskazywałeś poprzednio.

    > Kawalerka kosztuje około 80 tysięcy, 3 pokoje około 200 w naszej okolicy. Bez (a)
    tego nie kupi. Wynajmowanie i płacenie
    > czynszu wysokiego też takie sobie jest, bo ten czynsz dla obcego to wyjdzie
    > tyle ile spłata raty.

    Czasem jak widać do czasu. Bierzesz sobie kredyt w CHF wartości 100000
    zł, a potem bach i masz do spłaty 150000 zł. I wtedy jednak czynsz może
    być bardziej realny do zapłaty niż rata.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars