  • Data: 2004-08-10 14:41:48
    Temat: Re: Nadzwyczajne złagodzenie kary
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HardwireD" <w...@f...spamerz.il> napisał w wiadomości
    news:cfam2c$qqq$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > a co powiesz na taki przypadek.
    > art 310, par 1,2 - dotyczy podrabiania znakow pienieznych
    > kara ustawowa 5-25 lat.
    >
    > i teraz czlowiek drukuje 1 sztuke banknotu na domowej drukarce, po czym
    > idzie do sklepu , wydaje go, lapie go policja i ma sprawe. ile bys mu dal
    > jakbys byl sedzia? 5 czy wiecej lat ?

    Zgodnie z kodeksem - 5 lat. Nie wiem czy nie mozna
    tu zastosowac zawiasow. Jesli mozna - to w zawieszeniu.

    Aby jednak zapobiec takim paranojom, nalezaloby
    uzupelnic kodeks, bardziej szczegolowo opisac,
    co sie dzieje gdy ktos podrobil n sztuk, opisac
    okolicznosci lagodzace (np. nieswiadomosc,
    dla zabawy a nie w celu korzysci itp)
    Oczywiscie jakie tu bylyby okolicznosci
    lagodzace to inny temat.

    Natomiast bez sensu jest sytuacja, gdy jest wina,
    wg kodeksu ma byc kara a sedzia wyjezdza z "niska
    szkodliwoscia spoleczna czynu". Przeciez na dobra
    sprawe kazde morderstwo moze miec "niska
    szkodliwosc spoleczna", bo nigdzie chyba nie
    jest zdefiniowana owa "niska szkodliwosc spoleczna".

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl