  • Data: 2004-08-12 15:35:25
    Temat: Re: Nadzwyczajne złagodzenie kary
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WOJSAL"

    > Nasuwa mi sie proste rozwiazanie, ktore jest
    > i proste i obiektywne. Zapis w stylu (dotyczy kradziezy):
    > "W przypadku kradziezy, winny jest zobowiazany
    > w terminie X dni, zwrocic n-krotna wartosc
    > kradziezy (plus koszta postepowania, koszta
    > policji itp)"

    Ależ taki zapis jest !

    Jeżeli tylko pokrzywdzony zażąda (nawet nie musi składać pisemnego wniosku)
    zapłaty szkody to sąd MUSI orzec zapłatę na jego rzecz - art. 46 par 1 kk.
    Co do kosztów skazany też je musi zapłacić - art 627 kpk.

    Problem powstaje jak dobrowolnie nie zapłaci.

    W Polsce nie jest problem z uzyskaniem wyroku sądowego, a jego egzekucją. A
    tym zajmują się komornicy a nie sądy.

    ---
    Pzdr.