  • Data: 2004-06-03 09:52:46
    Temat: Re: Może trywialne - skręt w lewo na rondzie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Kalitowski wrote:

    > Czytelnikiem tej grupy nie jestem, gdyż z prawem mam niewiele wspólnego.
    > Ostatnio między mną i kolegą nastąpiła dyskusja odnośnie używania lewego
    > kierunkowskazu podczas skręcania na rondzie w lewo.

    Zakładając, że "rondo" to skrzyżowanie o ruchu okrężnym w takiej
    postaci, jak np. Rondo Babka w Warszawie (jeździ się po okręgach) - na
    rondzie w ogóle nie da się skręcic w lewo. Można tylko zmieniać pasy,
    krążyć dookoła oraz skręcić w prawo (opuszczając 'rondo').

    [ciach]

    > bardzo. Na rondzie powiem zmieniamy kierunek jazdy tylko i wyłącznie w
    > prawo (przy zjeździe z ronda), a nigdzie w lewo. Kolega uważa, że rondo

    Dokładnie. Patrz wyżej.

    > należy brać pod uwagę w większej perspektywie i traktować jako zwykłe
    > skrzyżowanie, gdzie po prostu chęć skrętu w lewo należy zasygnalizować
    > lewym kierunkowskazem.

    Ale przecież NIE MA GDZIE skręcić w lewo. No, chyba że chce znaleźć się
    na centralnej wysepce ;-P