    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie własnościowe i dług w banku.
    Date: Tue, 23 Oct 2007 16:30:52 +0200

    On Tue, 23 Oct 2007, szerszen wrote:

    > Użytkownik "Myszkin" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    A "odpuszcznie" tamtego mieszkania, ze stratą kilkudziesięciu tys. zł
    wchodzi???

    > hmm, a przewidujesz w takim razie mieszkanie pod mostem?

    ...otóż to.

    > skoro piszesz o komorniku, to znaczy ze sprawa jest juz zapewne w toku,

    ....czyli źle wygląda. I wychodzi że należało WCZEŚNIEJ reagować.

    > mogla by ci darowac tego mieszkania, ale nie wiem czy jaki jest okres
    > karencji w przypadku dlugow i czy jak sie komornik dopatrzy tego mieszkania
    > i jego darowizny to czy nei moze tego cofnac

    Za taki numer można iść posiedzieć bodaj na 3 lata.
    Nie sądzę żeby to była "metoda na mieszkanie" :)
    O, znalazłem, jeśli to już komornik na głowie to nawet 5 lat:

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-1_2_1
    44.html

    Art. 300
    § 1. Kto, w razie grożšcej mu niewypłacalnoœci lub upadłoœci, udaremnia
    lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa, ukrywa,
    zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiœcie lub pozornie obcišża albo uszkadza
    składniki swojego majštku,
    podlega karze pozbawienia wolnoœci do lat 3.

    § 2. Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sšdu lub innego organu
    państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela
    przez to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiœcie lub
    pozornie obcišża albo uszkadza składniki swojego majštku zajęte lub
    zagrożone zajęciem,
    podlega karze pozbawienia wolnoœci od 3 miesięcy do lat 5.

    A reszta się zgadza...

    pzdr, Gotfryd