    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Date: Tue, 14 Apr 2020 12:09:02 +0200
    <5e936b7a$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e93854f$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <r73n4h$kfa$1@gioia.aioe.org> <5e9584c1$0$560$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 14-04-2020 o 11:39, Kviat pisze:

    > Modeli jest od cholery. Pokaż jeden, który potrafi przewidzieć przyszłość.
    > Pewnie trzeba by trochę poczytać na ten temat.

    > I tylko nie wiadomo dlaczego wirus powraca do Chin odkąd zaczęli luzować.
    > https://wiadomosci.radiozet.pl/Koronawirus/Chiny-Naj
    wyzszy-wzrost-zakazen-koronawirusem-od-tygodni-dwa-z
    gony-na-Covid-19

    > Ale pewnie Chińczycy kłamią, więc przepraszam, że podałem taki przykład.

    Bo w Chinach chorowano tylko w jednej prowincji i myśleli, że jak zduszą
    tam tego wirusa, to przejdzie - ale właśnie to jest dowód na to, że to
    nie działa. To właśnie potwierdza te teorie o których piszę, że
    kwarantanna nie działa. Dlatego chwalenie sposobu Chińskiego jest bez
    sensu - niszczy gospodarkę, a jednocześnie nie pomaga. Oni mogą sobie
    eksperymentować, bo mają duży kraj, ale czy nas na to stać? Popatrz na
    Koreę i Wietnam, oni sobie radzą nie zamykając państwa i mając wirusa
    pod kontrolą.

> [...]
    > ograniczenia? Ależ ci Włosi się pomylili...
    > A może jest tak, że u jednych działa coś, a u innych coś innego, bo
    > każde państwo ma inne uwarunkowania, począwszy od zasobów, dostępu do
    > testów i respiratorów, aż po stopień samodyscypliny społecznej
    > wynikającej z lokalnej kultury i przyzwyczajeń? I cholera wie z czego
    > jeszcze...

    > Takich ciekawych opracowań są setki, jeśli nie tysiące. I każdy jest
    > mądrzejszy niż pozostałe.
    > Potem ten, który zgadł będzie się chwalił, że jest taki mądry, bo

    Wystarczy włączyć myślenie i zobaczyć, gdzie to działa, a gdzie nie i co
    działa.

    > Oho! Czyli nie tak jak w Korei?

    > No pewnie. Bo przecież aby osiągnąć odporność stadną można bez problemu
    > poświęcić babcię. Pod warunkiem, że to będzie czyjaś babcia.

    Czemu chcesz kogoś poświęcać?

    > Ale wiesz, że nawet taki zatwardzialec umysłowy jak Trump przyznał się
    > do błędu? Ba! Nawet taki mądry i pragmatyczny naród jak Brytyjczycy
    > przyznali, że coś z takimi teoriami jest nie bardzo...

    A czytałeś dokładnie to co jest tam napisane? Szczególnie w tym
    fragmencie co zacytowałem? Potrafisz zrozumieć tylko pojedyńcze zdania,
    a nie całość?

    Widzę, że jak ktoś jest przesiąknięty strachem, to czytanie ze
    zrozumieniem jest za trudne. Szczególnie czytanie całości.

    --
    http://zrzeda.pl