  • Date: Wed, 21 Jan 2004 22:37:43 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat za psa!!!

    Jacek wrote:
    > Witam
    >
    > Czy Policja ma prawo wlepić mandat za to że pies szedł na smyczy ale bez
    > kagańca. Spotkałem się z tym pierwszy raz i nie wiem jaka jest prawda.
    > Wydaje mi się, że w rzadnej ustawie tego nie ma a co najwyżej to lokalne
    > władze
    > mogły coś takiego wymyśleć. Jak to z tym jest - jeśli moge to prosze
    > jakąś podstawę prawna.

    Odnośnie trzymania psów na smyczy:
    Kodeks wykroczeń:
    Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności
    przy trzymaniu zwierzęcia,
    podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

    W szczególności psy na smyczy i w kagańcu muszą być w parkach miejskich,
    parkach narodowych, środkach komunikacji miejskiej, i tam gdzie nakazują
    przepisy miejscowe. Gdzie wlepili ten mandat?

    Odnośnie psich produktów przemiany materii:

    Kodeks wykroczeń:
    Art. 144. § 1. Kto na terenach przeznaczonych do użytku publicznego
    niszczy lub uszkadza roślinność albo depcze trawnik lub zieleniec lub
    też dopuszcza do niszczenia ich przez zwierzęta znajdujące się pod jego
    nadzorem,
    podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.
    [...]
    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 można orzec
    nawiązkę do wysokości 500 złotych.

    Art. 145. Kto zanieczyszcza lub zaśmieca miejsca dostępne dla
    publiczności, a w szczególności drogę, ulicę, plac, ogród, trawnik lub
    zieleniec,
    podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is not worth an intelligent man's time to be in the majority. By