    From: "<buraxta>" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat PKP - długie
    Date: Thu, 17 Feb 2005 01:08:01 +0100
    Sender: b...@o...pl@82.160.81.90

    Robert Tomasik wrote:
    > Art. 18. 1. Jeżeli przed rozpoczęciem przewozu lub w czasie jego wykonywania
    > zaistnieją okoliczności uniemożliwiające jego wykonanie zgodnie z treścią
    > umowy, przewoźnik jest obowiązany niezwłocznie powiadomić o tym podróżnych
    > oraz zapewnić im bez dodatkowej opłaty przewóz do miejsca przeznaczenia przy
    > użyciu własnych lub obcych środków transportowych (przewóz zastępczy).
    [ciach]
    > I teraz bądź łaskaw wywieść, o co Ci chodzi. Jak rozumiem pociąg osobowy
    > jechał. Kilka minut później, no ale trudno to uznać za uniemożliwienie
    > przejazdu nim. Po za tym, to przewoźnik musiał by Ci wskazać ów pociąg
    > pospieszny jako zastępczy, a nie Ty sobie go wybrać. Korzystając z paragrafu
    > 2, to ewentualnie mógł byś wrócić do punktu wyjazdu, a nie kontynuować
    > przejazd. No chyba, że mam nieaktualny tekst tej ustawy.

    Miałem 2 przesiadki po drodze do stacji docelowej, wymieniony już pociąg
    osobowy opóźnił się uniemożliwiając tym samym przesiadkę do kolejnego
    pociągu. Na tej trasie połączenie możliwe jest tylko raz dziennie -
    dodam, że bilet był ważny tylko przez jeden dzień. Moim zdaniem wyraźnie
    ma tu zastosowanie ust.1 art.18.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\