    From: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Makabrycna zabawa pielegniraek - final!
    Date: Thu, 19 Jul 2007 06:05:57 +0200

    Xena napisał/a:
    >ALe jako biegł powiem Ci, że zawsze wszyscy twierdzą, że najwyższym biegłym
    >jest Sąd i sędzia może spokojnie wydać wyrok odmienny niż opinia biegłego .
    Jest pewien wyjątek - sprawy o ojcostwo.
    W latach 1960 był precedens (nie mam dostępu do książki mec.
    Krzemińskiego), że sąd uznał ojcostwo pozwanego, pomimo tego, że badania
    krwi je wykluczyły, bo uznał za wiarygodniejsze zeznania powódki.
    Sprawa dotarła do SN, który oczywiście ojcostwa nie uznał, a w
    uzasadnieniu podał, że w sytuacji, kiedy ekspertyzy oparte na podstawach
    naukowych wykluczają ojcostwo, nie można go uznać, a jeśli istnieją
    zastrzeżenia co do wiarygodności badań, to należy je powtórzyć.