  • Data: 2007-07-19 05:53:39
    Temat: Re: Makabrycna zabawa pielegniraek - final!
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson napisał/a:
    >Art. 233 §1 kpc.
    Czyli: "Sąd ocenia wiarygodność i moc dowodów według własnego
    przekonania, na podstawie wszechstronnego rozważenia zebranego
    materiału.".

    >Nie ma żadnych priorytetów.
    >Sąd ma oceniać dowody łącznie a nie pojedynczo.
    Zgadzam się.

    >Nie da się logicznie uzasadnić że wiarygodne są zeznania osobowe, które
    >są sprzeczne z *wiarygodnym* wynikiem badania. Taka ocena naruszałby
    >art. 233 §1 kpc.
    A w jakim punkcie - dlaczego wyniki ekspertyzy, której metodologia nie
    może przeważnie zostać oceniona przez sędziego ma być z założenia
    wiarygodniejszy.
    Przecież sąd mając do wyboru przekonujące zeznania powódki, że tylko z
    pozwanym, zeznania pozwanego, który kręci, że ona mogła go zdradzić oraz
    ekspertyzę wykonaną nie w pełni zrozumiałymi metodami, może nabrać
    przekonania, że zeznania powódki są najwiarygodniejsze.

    >Czy to nie jest oczywiste?? Bo dla mnie jest.
    Żeby było jasne - zgadzam się z twoim rozumowaniem w zarysach. Tyle
    tylko, że ta oczywistość opiera się na precedensie z lat 1960 i to
    chciałem powiedzieć.