  • Data: 2003-09-03 09:41:35
    Temat: Re: MPK Lodz
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik kot_bury napisał:
    > poprosiłem o zrobienie wzmianki o całes sytuacji na
    > wypisywanym dokumencie (widziałem, że jest tam nawet odpowiednia
    > rubryczka) - także bez żadnego skutku...

    Przecież podpisując blankiet opłaty dodatkowej masz właśnie możliwość
    wpisania w tym miejscu swoich uwag. Bo to jest miejsce na Twoje uwagi.
    A blankiet podpisałeś, prawda? Bo inaczej nie miałbyś się od czego
    odwoływać.
    W odwołaniu najlepiej opisać całą sytuację - jeśli rzeczywiście kontroler
    i pracownik MPK zachowali się nieodpowiednio, to z pewnością zostaną
    pouczeni. A Twoja opłata dodatkowa zostanie anulowana.

    > dodam tylko, że muszę wziąć dzień urlopu żeby tą sprawę załatwić :) (albo
    > "zerwać" się z pracy na 2-4 godziny)

    Osobiście rzeczywiście najlepiej ;) Wtedy możesz też liczyć na to,
    że usłyszysz "przepraszam" ;P Bo w piśmie raczej tego nie przeczytasz.

    > czy np zmuszanie pasażera (nawet tego bez biletu) do
    > opuszczenia pojazdu (argumentem przetargowym jest tutaj dowód osobisty w
    > ręce kontrolera) jest choćby zgodne z regulaminem? w nim jest wprost
    > napisane, że wysiadamy na wskazanym przez pasażera przystanku.

    Jeśli tak jest napisane w regulaminie, to zgłoś to.

    > czy odmowa
    > zwrotu dokumentu tożsamości jest ok? kontroler może domagać się "okazania" -
    > a wydaje mi się że trzymanie dt w łapkach to już inna czynność...

    Kontrolerowi jest wygodniej spisywać dane z dokumentu, kiedy trzyma je
    w ręku - więc to akurat jest przyjęty zwyczaj skracający czas spisywania.
    Poza tym kontroler musi mieć możliwość ocenienia autentyczności dokumentu
    (w razie wątpliwości może go zatrzymać za pokwitowaniem), więc nie
    wystarczy, że mu pomachasz nim przed oczami.

    > napiszę jak to się skończy :)

    Najpewniej anulowaniem opłaty dodatkowej i niczym więcej ;)

    Pozdrawiam,
    Gerard