  • Data: 2024-06-26 09:53:00
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-06-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiemy - mamy metaanalizy, zakładam że mieliśmy jakieś przewidywania

    Takie jak ta od której zaczeła się ta dyskusja?

    > zanim go wprowadziliśmy a nie zrujnujmy gospodarkę, edukacje i zdrowie
    > psychiczne i zobaczmy co się stanie. A w zasadzie nie zobaczymy bo się
    > nie da. Większość artykułów ocenia skuteczność lokdalnów jako niską lub
    > zerową. Co - nagle "nauka" już jest passe?

    Jaka wiekszość artykułow? Dałeś przykład jednego powodowany tym, że
    odwołał sie do niego jakiś facet z UJ, który zdaje się nawet nie jest
    specjalistą epidemiologiem.

    > Lokdałny były jak profilaktyka w zakresie raka prostaty przez
    > obowiązkowe badanie mamograficzne całości społeczeństwa niezaeżnie od
    > faktu posiadania penisa- także ten tego...

    Nie, bo mammografia dotyczy tylko kobiet a lockdown np. w zakresie
    transmisji dotyczy wszystkich.

    > Problem jest taki, że ludzi którzy dostrzegali oczywiste absurdy
    > wyzywano od szurów. A po latach okazało się że oni meli jednak rację i
    > jak się nad tym zastanowić to było to w sumie oczywiste. Zrobiono kurwę
    > z nauki i logiki i będzie to miało swoje konsekwencje, bo hasło "zaufaj
    > nauce" się mocno zużyło.

    Nic podobnego nie zauważylem. Od szurów wyzywano bo ktoś zanegował
    potrzebe zamykania lasów? Od szurów wysywano bo ktoś skrytykował
    niezamykanie kościołów?

    > Tak, ale każdego kto na to zwracał uwagę, robiono szurem, plaskoziemcą,
    > antyszczepem itp. Ja na przykład jestem doskonale wyszczepionym
    > antyszczepionkowcem:P

    Nie jesteś każdy :) A ZCP bardziej się doszurzyłeś właśnie w temacie
    szczepionek.

    > Dokładnie.

    > Jak się ich używa bez sensu to efekty są adekwatne.

    No tu pełna zgoda, ale nadal nie specjalnie wiadomo jak by to wyglądało
    bez leckdownów.

    > Bez przesady - są metaanalizy, mamy coraz więcej mocy obliczeniowej,
    > potrafimy już z dużą pewnością takie rzeczy robić. Gdybyśmy nie
    > potrafili to należałoby uznać że lokdałny nie mają naukowych podstaw i
    > są czymś na kształt równania Fermiego - zależy co sobie wstawisz w
    > założenia to efekty będą diametralnie różne a i tak nie możesz tego w
    > żaden sposób zweryfikować, bo nie masz "ziemi kontrolnej".

    Chcesz powiedzieć, że mozesz poprawnie ekstrapolować dowolną krzywą na
    podstawie tylko kilku wartości w dodatku pochodzacych z różnych zbiorów
    danych? :) Zacząłeś używać tej metaanalizy jako jakieś wytrychu, którym
    mozna wszystko wytłumaczyć.

    > Ma - podobne analizy wykazały w najlepszym przypadku że nie ma wsakzań
    > na skuteczność tych rozwiązań w takiej postaci jak je wprowadzono.

    Mam wątpliwości co są one warte. To już bardziej jakieś wymodelowanie
    byłoby przekonywujące. Tylko, że model dość skomplikowany.

    To by sie istotnie przydało.

    --
    Marcin