  • Data: 2024-06-26 06:36:45
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Być może (nie, nie wiemy),

    Wiemy - mamy metaanalizy, zakładam że mieliśmy jakieś przewidywania
    zanim go wprowadziliśmy a nie zrujnujmy gospodarkę, edukacje i zdrowie
    psychiczne i zobaczmy co się stanie. A w zasadzie nie zobaczymy bo się
    nie da. Większość artykułów ocenia skuteczność lokdalnów jako niską lub
    zerową. Co - nagle "nauka" już jest passe?

    > ale niekoniecznie bo był to lockdown. To
    > trochę tak, jak leczenie penicyliną zapalenia płuc było nieudane bo
    > pielegniarka wstrzyknęła dawkę w poduszke :)

    Lokdałny były jak profilaktyka w zakresie raka prostaty przez
    obowiązkowe badanie mamograficzne całości społeczeństwa niezaeżnie od
    faktu posiadania penisa- także ten tego...

    > Problem, który widzę, to, że wielu ludzi, w sposób nieuprawniony
    > interpretuje jakieś wyniki tak jak im wygodnie.

    Problem jest taki, że ludzi którzy dostrzegali oczywiste absurdy
    wyzywano od szurów. A po latach okazało się że oni meli jednak rację i
    jak się nad tym zastanowić to było to w sumie oczywiste. Zrobiono kurwę
    z nauki i logiki i będzie to miało swoje konsekwencje, bo hasło "zaufaj
    nauce" się mocno zużyło.

    > Myślę, że się ogólnie szamotano.

    Tak, ale każdego kto na to zwracał uwagę, robiono szurem, plaskoziemcą,
    antyszczepem itp. Ja na przykład jestem doskonale wyszczepionym
    antyszczepionkowcem:P

    > Zróbmy coś co będzie wyglądac, że coś robimy (a jak
    > się da to zróbmy tez na tym interes).

    Dokładnie.

    > Nijak sie to ma do skuteczności
    > lockdownów jako instrumentu kontroli epidemii.

    Jak się ich używa bez sensu to efekty są adekwatne.

    > Bez punktu odniesienia bez restrykcji są to co najwyżej spekulacje.

    Bez przesady - są metaanalizy, mamy coraz więcej mocy obliczeniowej,
    potrafimy już z dużą pewnością takie rzeczy robić. Gdybyśmy nie
    potrafili to należałoby uznać że lokdałny nie mają naukowych podstaw i
    są czymś na kształt równania Fermiego - zależy co sobie wstawisz w
    założenia to efekty będą diametralnie różne a i tak nie możesz tego w
    żaden sposób zweryfikować, bo nie masz "ziemi kontrolnej".

    > Ponownie, nic to nie ma do skuteczności lockdownów.

    Ma - podobne analizy wykazały w najlepszym przypadku że nie ma wsakzań
    na skuteczność tych rozwiązań w takiej postaci jak je wprowadzono.
    Wyobrażam sobie że teraz kolej od tych co twierdzili że to kwestia
    czystej nauki, że teraz on przedstawią dowody że zrobienie buurdelu w
    gospodarce, edukacji i zdrowiu psychicznym przyniosło konkretne wyniki.
    Skoro już jesteśmy tacy ściśli i naukowi to na przykład ile ludzi
    uratowaliśmy, ile poświęciliśmy i jaka jest ich dalsza długość życia
    (minus tych co umarli na przykład nieleczone nowotwory). A wtedy
    cynicznie policzymy ile kosztuje dzień życia takiego ocaleńca - wredne
    ale tak właśnie ocenia się skuteczność procedur medycznych - no to
    jedziemy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!