    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Lokdałny
    <v4tvdp$ga3$1@news.chmurka.net> <v4u9ka$ib9$1@news.chmurka.net>
    <v4v0et$v7g$1@news.chmurka.net> <v4v1sp$rje$2@news.chmurka.net>
    <5...@4...com>
    <v4v6i8$2242i$2@dont-email.me>
    <i...@4...com>
    <v59nk4$p69$4@news.chmurka.net> <SEneO.149035$nsBe.140774@fx11.ams1>
    <v5dgi5$42f$1@news.chmurka.net> <m%reO.7171$zQFd.4216@fx06.ams1>
    <v5emdj$53q$1@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 25 Jun 2024 23:34:03 GMT

    On 2024-06-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiem, że patrząc na wyniki ten był nieudany. A paiętam że jak o tym

    Być może (nie, nie wiemy), ale niekoniecznie bo był to lockdown. To
    trochę tak, jak leczenie penicyliną zapalenia płuc było nieudane bo
    pielegniarka wstrzyknęła dawkę w poduszke :)

    > mówilem to byłem szurem. Ja roumiem, że szury dużo teorii głoszą, to
    > siłą rzeczy jakieś się sprawdzą, ale w przypadku kowida jest to niemal
    > "za każdym jebanym razem". Albo nauka się popsuła albo szury mają info
    > przyszłości albo ktoś robi kurwę z logiki i nauki. Obstawiam to ostatnie.

    Problem, który widzę, to, że wielu ludzi, w sposób nieuprawniony
    interpretuje jakieś wyniki tak jak im wygodnie. Najwyraźniej mają jakiś
    wewnętrzny przymus formułowania wniosków w sposób kategoryczny.

    > Bo te błędy były tak kłujące w oczy, że naprawdę trzebabyło być mocno
    > zaślepionym żeby ich nie dostrzec.

    Myślę, że się ogólnie szamotano. A, że chodziło często o wysokiej klasy
    polityków to generalnie mieli w dupie ludzi, a na uwadze przede
    wszystkim wizerunek. Zróbmy coś co będzie wyglądac, że coś robimy (a jak
    się da to zróbmy tez na tym interes). Nijak sie to ma do skuteczności
    lockdownów jako instrumentu kontroli epidemii.

    > No właśnie mniej wiecej wiemy - i na to odpowiada to badanie - w okolicy
    > zastosowanych środków ani mocniejsze ani słabsze nie robią różnicy.
    > Znaczy to że mocno przegielśmy.

    Bez punktu odniesienia bez restrykcji są to co najwyżej spekulacje.
    Również, jako, że wariacje stopnia restrykcyjności nie dotyczą
    konkretnego systemu, a 180 krajów o bardzo różnych warunkach wszelkich,
    nawet efekt tej zmiany jest MZ watpliwy.

    > Meatanaliza multiświatów trochę pomaga. Zabawne - jak wprowadzali
    > lokdałn to było "zaufaj nauce" i naukowcy twierdzili że skuteczność
    > lokdałnów jest naukowao potwierdzona i udowodniona - kto ma wątpliwości
    > tan szur. A teraz wychodzi na to że ta sama nauka nie jest w stanie nic
    > a nic powiedzieć o skuteczności lokdałnów:P

    Ponownie, nic to nie ma do skuteczności lockdownów.

    --
    Marcin