  • Data: 2011-04-04 13:15:28
    Temat: Re: Litery niemieckie w dokumentach (UTF-8)
    Od: "dK" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:in7usv$ot1$1@news.task.gda.pl...

    > Tylko dlaczego w dokumentach urzędowych mogą występować te znaki.
    > Ich nie ma w języku polskim i jak je napisać (wiem w kompie nie ma
    > problemu
    > alt+0252 -))) ale w maszynie do pisania)

    Jak sprzęt nie może pisać z umlautami (preferowane!) to dopuszcza się
    ü = ue
    ö = oe
    ä = ae
    http://www.rjp.pan.pl/index.php?option=com_content&t
    ask=view&id=75&Itemid=73

    Natomiast zastępuje się poza uzasadnionymi przypadkami
    ß = ss
    http://www.rjp.pan.pl/index.php?option=com_content&t
    ask=view&id=76&Itemid=75

    Co do nazw własnych z jezyków posługujących się alfabetem niełacińskim
    obowiązuje urzędowa transliteracja.
    Są oczywiście wyjątki wynikajace z umów miedzynarodowych. Przykładowo karty
    pobytu wypisuje się imię i nazwisko tak jak ma osoba w oryginalnym
    paszporcie w transliteracji państwa pochodzenia, ale jak już ktoś dostanie
    obywatelstwo i dowód to z polską transliteracją
    Przykład
    Oryginał: ???????
    Paszport: Yavlenko
    Karta pobytu: Yavlenko