  • Data: 2011-04-04 18:50:23
    Temat: Re: Litery niemieckie w dokumentach
    Od: "dK" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ind1ut$j8m$1@news.task.gda.pl...
    > Nie dokładnie - chodzi jeżeli jakiś urząd pisze pismo do kogość i on ma w
    > nazwisku umlauta to może go sobie napisać nie ma sprawy prawy - grzeczność
    > Ale chodzi o np DO a nawet akt urodzenia, swiadectwo szkolne

    A5n_D%C5%A9ng

    > Właśnie o to mi chodzi
    > Widzę że zadałem ciekawy wątek w którym, nikt nie może poradzić odpowidnim
    > przepisem - a czepia się nie wiadomo czego

    No przecież dostałeś... przepis...
    cytuję własny post

    "Jak sprzęt nie może pisać z umlautami (preferowane!) to dopuszcza się
    ü = ue
    ö = oe
    ä = ae
    http://www.rjp.pan.pl/index.php?option=com_content&t
    ask=view&id=75&Itemid=73

    Natomiast zastępuje się poza uzasadnionymi przypadkami
    ß = ss
    http://www.rjp.pan.pl/index.php?option=com_content&t
    ask=view&id=76&Itemid=75

    Zajrzałeś tam ?