  • Data: 2011-04-03 10:05:05
    Temat: Re: Litery niemieckie w dokumentach
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kabelek" <k...@g...de> napisał w wiadomości
    news:in90u0$h0p$1@inews.gazeta.pl...

    > Niemcy mają ustawowo zamienniki swoich umlałtów do podstawowego
    > alfabetu łacińskiego, właśnie po to by w innych krajach nie było
    > problemów z zapisem:
    > ä=ae
    > ö=oe
    > ü=ue
    > ß=ss.
    > A czy polska też ma takie zamienniki?

    Nie ma, polskie nazwiska za granicą są pisane bez ogonków i kresek i
    nikt z tego powodu nie płacze.
    Pytam więc, czy są dopuszczane w Polsce wszelkie znaki wszystkich
    alfabetów łacińskich na świecie, łącznie z wietnamskim, w którym co
    druga litera ma jakąś kropkę i kreskę? Dlaczego jedna nacja jest
    wyróżniona? Względy historyczne, sąsiedztwo? A czeskie znaki można
    zapisywać w Polsce?