  • Data: 2008-01-28 22:58:15
    Temat: Re: Licencja na program w sterowniku programowalnym
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Maciek <m...@n...pl> writes:

    [ciap]

    > A czy to co piszesz nie ma także odniesienia do pisania programów
    > na komputery PC? Bierzesz dajmy na to kompilator, który oferuje Ci
    > biblioteki zawierające tysiące gotowych funkcji. Program z nich
    > powstający może być na przykład prostą sekwencją te funkcje
    > wywołującą.

    Kwestia tylko -- jak prostą?

    > Czy w takim przypadku nie jest chroniony prawem autorskim?

    Najlepiej chyba kierować się zapisem ustawy mówiącym o tym, że
    programy komputerowe podlegają takiej samej ochronie, jak utwory
    literackie. W literaturze znane są przypadki utworów składających
    się z kilku słów lub nawet tylko sylab :)

    > Już nawet nie chce mi się wspominać o środowiskach RAD typu Delphi,
    > czy C++ Builder, gdzie wszystko możesz tworzyć z gotowych elementów.

    Kolekcja cytatów również może stanowić utwór.

    > Czy z programistami "klasycznymi" nie jest podobnie?

    W przypadku programistów 'klasycznych' nawet schemat bazy danych
    może stanowić utwór.

    > Czy w świecie programów na PC coś takiego obowiązuje? Jak można
    > udowodnić (i komu) indywidualny charakter utworu?

    IMO jak można się pokłócić o to, czy dane rozwiązanie jest dobre, czy
    nie, to rozwiązanie ma charakter indywidualny.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl