  • Data: 2008-01-30 16:29:52
    Temat: Re: Licencja na program w sterowniku programowalnym
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek wrote:
    > znajomy kupił jakiś specyficzny soft, ale poza fakturą nie ma do niego żadnej
    > licencji

    Ma ma, tylko nie na piśmie. Art. 65. PA.

    > i nie wie, czy może go np. legalnie odsprzedać klientowi

    Nie może. Dlaczego? Bo soft nie jest jego. Zresztą, nie ma czegoś
    takiego jak 'sprzedaż utworu'. Można co najwyżej:
    a) sprzedać egzemplarz utworu (książkę, obraz, płytę CD)
    b) udzielić licencji na korzystanie z utworu
    c) przenieść autorskie prawa majątkowe do utworu.

    Znajomy może zrobić a), tyle że klient będzie mógł sobie CD co najwyżej
    na lusterku powiesić, zrobić b) nie może, bo autor mu musi na to
    wyraźnie zezwolić, no i c) również nie może, bo praw na niego nikt nie
    przeniósł.

    Przychodzi mi jedynie cesja praw wynikających z licencji, ale to
    kłopotliwe bo owe prawa nie są nigdzie spisane.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak