  • Data: 2008-01-31 13:33:44
    Temat: Re: Licencja na program w sterowniku programowalnym
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Kubiak pisze:
    > Nie może. Dlaczego? Bo soft nie jest jego. Zresztą, nie ma czegoś
    > takiego jak 'sprzedaż utworu'. Można co najwyżej:
    > a) sprzedać egzemplarz utworu (książkę, obraz, płytę CD)
    > b) udzielić licencji na korzystanie z utworu
    > c) przenieść autorskie prawa majątkowe do utworu.
    > Znajomy może zrobić a), tyle że klient będzie mógł sobie CD co najwyżej
    > na lusterku powiesić, zrobić b) nie może, bo autor mu musi na to
    > wyraźnie zezwolić, no i c) również nie może, bo praw na niego nikt nie
    > przeniósł.
    No tak. Nie napisałem, że soft nie jest na CD, tylko zapakowany w
    sterownik programowalny (który zresztą należy do znajomego). Soft
    (program sterownika i wizualizacja w panelu operatorskim) został
    zakupiony oddzielnie (przebudowa małej linii produkcyjnej), a teraz całą
    tę linię byłoby dobrze sprzedać i pewnie już dawno byłoby po transakcji,
    tylko napatoczył się jakiś "spec" od praw autorskich i namieszał w
    głowach ;-)

    Pojawiają się więc następujące pytania:
    - jeśli kupię palmtopa z GPS i dokupię do niego np. Automapę, to będę
    mógł taki komplet legalnie sprzedać, skoro licencję na Automapę posiadam ja?
    - jeśli kupię komputer, dokupię do niego soft i zechcę sprzedać komplet,
    będę mógł to legalnie zrobić?
    W świetle tego co napisałeś, chyba nie, ale czy jest to zgodne z
    rzeczywistym stanem rzeczy?

    Maciek