  • Data: 2008-01-29 21:16:56
    Temat: Re: Licencja na program w sterowniku programowalnym
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Sebcio <s...@n...com> writes:

    [ciap]

    > Sam musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy to co zrobiłeś jest
    > dziełem czy też raczej odtworzeniem znanej metody czy koncepcji.

    To akurat nieprawda. Z art. 74 ust. 1 ustawy o prawie autorskim
    i prawach pokrewnych wynika, że ochronie prawnoautorskiej podlegają
    również programy komputerowe, w których nie zastosowano oryginalnych
    metod ani koncepcji. W literaturze od tysięcy lat 'wałkuje się' te
    same metody i koncepcje :)

    [ciap]

    > Najprościej jest określić jak pierwotne składniki programu
    > mają się do samego programu. Jednocześnie też trzeba ocenić, czy
    > program wyraża jakąś indywidualną koncepcję twórcy etc.

    Nie musi być oryginalnej koncepcji. Oryginalne koncepcje to idee,
    które nie podlegają ochronie prawnoautorskiej. Oryginalne koncepcje
    oraz idee mogą w naszym kraju podlegać ochronie patentowej, ale nie
    wtedy, gdy zostały zrealizowane w postaci programu komputerowego
    -- o to cały czas toczy się batalia w PE.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl