    From: "Pecet" <f...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalnosc serwera
    Date: Wed, 11 Jun 2003 21:46:37 +0200

    >Do programu instrukcja i opis musza byc
    >po polsku. Licencja nie.

    Hm akurat tez sa po angielsku. Musze w takim razie poszperac i zobaczyc, czy
    jest zgodna z naszym prawem, jesli dobrze rozumiem.

    >No skad jest ten czlowiek? Jaki kraj?

    Anglik.

    >2. Ochrona przyznana programowi komputerowemu obejmuje wszystkie >formy
    >jego wyrażenia. Idee i zasady będące podstawą jakiegokolwiek elementu
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^
    >programu komputerowego, w tym podstawą łączy, nie podlegają ochronie.
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^
    >[tu jest dla ciebie nadzieja, zasady np. komunikacji w sieci wydaja
    >sie nie podlegac ochronie ]

    Sprawa jest zabawniejsza ale, chyba uda sie ja rozwiazac. Otoz :

    >17 ) You will not create, use or provide any server emulator or other site
    where Ultima Online may be played, and you will >not post or distribute any
    utilities, emulators or other software tools related to Ultima Online
    without the express written >permission of Origin.

    Tworca tego programu posiada pisemne pozwolenie od producenta, przyslal mi
    faksem, producent potwierdza.

    Zostala kwestia prowadzenia serwera. Czy dobrze rozumiem, ze ten punkt umowy
    odnosi sie do osob ktore zakupily gre [umowa celofanowa, czyli rozerwanie
    celofanu = zgodzie na warunki umowy], natomiast osoba ktora jej nie posiada
    moze taki serwer zainstalowac, natomiast nielegalne bedzie laczenie sie z
    nim przy uzyciu ubjetego umowa klienta gry?

    Jesli tak - sprawa jest rozwiazana. Jesli nie - bede szukal bledu w umowie.

    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Pecet