    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszkaniowej
    Date: Sun, 28 Nov 2010 21:30:27 +0100

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:icudo5$bjm$1@news.onet.pl...
    > "zly" <b...@N...fm> napisał

    > Mam wrażenie, że nic nie zrozumiałeś z tego, co napisałem.

    > Ja nie twierdzę, że podatki nie są w ogóle potrzebne, bo są - trzeba
    > utrzymać sferę budżetową (oświata, policja, wojsko, sądy).
    > Ale multum podatków jest po to, by utrzymywać całą sferę niepotrzebnej
    > biurokracji oraz bandę polityków, którzy w żaden sposób nie przyczyniają
    > się do tego, "by żyło się lepiej". Pomijam już takie kurioza, jak
    > finansowanie z budżetu partii czy PZPN. Dużo by pisać, ale nie chcę się
    > denerwować przed snem ;-)
> [...]

    Co więcej opodatkowywanie każdego "pierdnięcia" powoduje, ze w końcu system
    podatkowy jest tak zakręcony, ze sami urzednicy sie już gubią. Na zdrowy
    rozsądek, to mamy jakieś tam zapotrzebowanie budżetu, któa da się mniej
    więcej oszacować. Pozostaje kwestia w jaki sposób to zapotrzebowanie
    podzielić na obywateli. Wydaje mi sie, ze spokojnei dałoby się to w o wiele
    prostszy (a przy okazji tańszy) sposób zrobić. Czy na pewno przykładowo
    potrzebujemy jakiejś skomplikowanej skali podatkowej, zamiast prostej
    liniowej? Po co nam tyle zwolnień?