  • Data: 2005-09-01 13:56:24
    Temat: Re: "Kurestwo" wymiaru tzw. sprawiedliwości
    Od: justify <a...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

    scream wrote:

    > Sąd ogłosił niepoczytalność ze względu na to, że był pijany. Żeby być
    > niepoczytalnym po alkoholu, trzeba go wypić naprawdę dużo

    No właśnie ta "niepoczytalność" jest tu najbardziej podejrzana. Tylko z
    powodu niepoczytalności właśnie można umorzyć postępowanie, więc sędzia w
    zasadzie wyboru nie ma - albo stwierdza niepoczytalność (wątpię, żeby to
    leżało w kompetencji sędziego), albo wymierza kare.

    Mam świadomość również tego, że należy zachować pewien procent "ostrożności"
    w ocenie winy/niewinności - trzeba mieć na uwadze, że zdarzają się też
    "wrobienia" w fikcyjne gwałty. Jednak stwierdzenie faktu, że ofiara była
    bita i duszona wynika zapewne z obdukcji - gwałt nie będzie ścigany jeśli
    lekarz dokonujący obdukcji nie potwierdzi tego faktu.